Annons:
Etikettvardagsbestyr
Läst 1175 ggr
Eda
2015-03-08 16:14

Städtips för rulleanvändare klart!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Foto: Gun-Britt 

Stort tack till alla som kommit med tips och synpunkter! 

Jag har delat in inlägget i tre avsnitt. Först har jag skrivit lite allmänt om städning.

Sen har jag tagit med era tips och utifrån det har jag kollat upp vilka städprodukter ni föreslagit och skrivit var de går att köpa och också tagit med de tester jag hittat. På slutet har jag med lite böcker om städning, som jag hittat på Adlibris, Bokus och CDON.

Klicka på: Städtips om du använder rullstol eller har svårt för att lyfta

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
thenameless
2015-03-08 18:06
#1

Jag får inte plats med min dammsugare i en ica påse tror jag?

Men kan ju vara kul att testa, kanske en klädkasse ifrån hem eller liknande kan funka?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
2015-03-08 23:56
#2

Mycket kan jag ha på ryggstödet utan att tippa, men en dammsugare vet jag inte om det skulle gå då min rullstol är ganska så tippig. Kanske att det fungerar på en Etac Cross som den på bilden då de är betydligt tyngre och nästan omöjliga att få upp på bakhjul jämfört med en aktivstol🙂

Jag går runt när jag dammsuger, så länge det nu går, men har även en sadelstol hemma som kanske kan fungera för att slippa lägga all tyngd på benen.

Jennie


bernil55
2015-03-09 07:58
#3

Jag blev tvungen köpa ny dammsugare när jag skulle ha kommunens städhjälp (den privata hade med en egen). Då satsade jag på "bäst i test" men framför allt tyst. Och den är så jädra tung så jag har ej orkat göra något med den själv. Men tipset verkar påhittigt och bra.  Någon måste dock lyfta upp eländet… 🤔

Själv är jag ute efter mer info om robotdammsugare.  Vill veta hur de laddas.

Eda
2015-03-09 08:48
#4

Många robotdammsugare laddar sig själva. En hel del information får du om du går in på testerna i min blogg.

”Men själva vitsen med en robotdammsugare är att den sköter vardagsstädningen när ingen är hemma. Många modeller klarar det dessutom på egen hand genom förprogrammering. Du ställer in vilken tid på dygnet den ska starta, och den åker själv tillbaka till basstationen när den behöver laddas. Fyra modeller i testet har dock inte den här funktionen utan måste sättas på manuellt” från Råd & Rön

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

[Torpedtass]
2015-03-11 23:51
#5

Mycket bra tips detta till de i behov av det. 👍
Jag kan gå kortare sträckor så jag använder inte rullstolen när jag dammsuger, i annat fall ger jag dammsugaren till min man så får han dammsuga. 😃

thenameless
2015-03-12 18:09
#6

#5 FUUSSSKK! 😃

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
Eda
2021-07-11 16:43
#7

Länkarna är nu i juli 2021 uppdaterade, jag fick också med nya tester på dammsugare samt lite nyare litteratur bl.a. den nyutkomna boken ”Konsten att lära andra städa” av Anna Voltaire! ! 🌺

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

  • Redigerat 2021-07-11 16:49 av Eda
Upp till toppen
Annons: