Annons:
Etikettvardagsbestyr
Läst 2705 ggr
Eda
2015-02-24 09:18

Trosor för rulleanvändare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om någon undrar varför det är en nalle med trosa på bilden så beror det på att ingen av mina modeller ville mannekänga iförda trosor. Dessutom tycker jag min nalle är riktigt gullig.

Att jag kom på idén med dessa trosor beror på att jag tycker att de allra flesta trosor jag sett för rullstolsburna är ganska så tråkiga. Denna trosa har lucka fram för lättare på- och avklädning. Kan man inte sy eller känner någon som gör det finns det liknande trosor att köpa, dock inte med förlängd rygg.

Beskrivning till denna trosa samt länk till var man kan köpa en liknande trosa finns på min blogg.
Klicka här: Trosor för rullstolsanvändare och personer med inkontinens

Beskrivning till hur man anpassar med längre rygg på befintlig trosa eller kalsong för rullstolsanvändare finns också i min blogg: Klicka här

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Eda
2017-07-13 10:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Foto: Slick Chick

En trosa jag hittade på Instagram är den här från Slick Chick!

Den är avsedd för kvinnor som har svårt att böja sig ned och få på sig sina trosor, enligt deras webbsida är den praktisk för alla kvinnor (inklusive Grandma).  https://slickchicksonline.com/

Trosorna knäpps med hakar och hyskor, de finns i tre modeller: Panty, Hipster & Tanga i beige, vitt och svart i storlekarna XS – XXL.

Materialet är nylon & spandex, linningen är i bomull.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: