Annons:
Etikettvardagsbestyr
Läst 1337 ggr
Eda
1/24/15, 4:02 PM

Volangjumper för barn och vuxna med rörelsehinder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Här vänder jag mig framförallt till stickkunniga anhöriga och vänner till någon med rörelsehinder om personen som skall ha jumpern inte kan sticka själv.

Denna jumper är tudelad fram för att lättare kunna användas av den som har svårt att trä på sig en vanlig jumper.

Är den som skall ha jumpern spastisk eller har annan mer omfattande funktionsnedsättning och får assisterad påklädning kan man dela även ryggstycket så att jumpern kommer att bestå av två halvor som fästs ihop med delbart blixtlås.

Beskrivning finns i min blogg i inlägget:

https://textilochtips.wordpress.com/2015/01/21/jumperkofta-med-volangarmar-for-barn-och-vuxna/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

.               Ska man sticka en jumper till någon med rörelsehinder, som har svårt att trä på sig en vanlig jumper kan man med fördel dela framstycket i två delar. Knäppningen på bilderna är med delbart blixtlås, som kan förses med en nyckelring för lättare grepp. Tycker man det…
  • Redigerat 4/21/22, 10:30 AM av DesK
Annons:
Upp till toppen
Annons: