Annons:
Etikettvardagsbestyr
Läst 2757 ggr
Eda
2015-01-11 15:26

Skjortor och blusar som man slipper knäppa

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Sådana finns att köpa t.ex. på Klädvalet  och Lena Jertel Collection 

Men har man kanske redan en massa skjortor eller blusar med vanlig knäppning kan man om man är sykunnig (eller känner någon tjänstvillig som är det) ganska lätt själv fixa om dem . Antingen med kardborrbandknäppning fram eller med blixtlås bak, som  fungerar om man får assisterad påklädning.  

Närmare beskrivning finns i min blogg på inlägget: **Befintlig skjorta eller blus, anpassad för dig med nedsatt rörelseförmåga 
**Vad som också kan underlätta är knappknäppare, som jag skrivit om i inlägget: Hjälpmedel för på- och avklädning

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
thenameless
2015-01-13 14:02
#1

Är det inte svårare för många orörliga invalider om de ska dra ner ett blixtlås på ryggen? Särskillt om den börjar mellan skuldrorna??

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Eda
2015-01-13 18:02
#2

Det är totalt omöjligt!  Men som jag skrivit ovan gäller blixtlås för assisterad påklädning d.v.s. om någon annan hjälper till att klä på personen som har rörelsehinder. Jag har t.ex. en väninna halvsides förlamad efter en stroke som får hjälp med påklädsel, då kan det vara enklare för den som hjälper  att dra upp eller ner ett blixtlås än att knäppa en massa knappar.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: