Annons:
Etikettvardagsbestyr
Läst 2996 ggr
Eda
12/19/14, 10:50 AM

Tips på dam- och herrunderkläder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag har nu gjort ett nytt inlägg i min textilochtips-blogg:
Underkläder för dam och herr avsedda för personer med rörelsehinder, inkontinens eller stomi  

_
Samtliga foton är från Klädvalet 
_

I bloggen har jag skrivit om alla de underkläder jag hitintills hittat av de som går att köpa på nätet för personer med rörelsehinder (även för rulleanvändare) och andra former av funktionsnedsättning och också lagt in länkar till butikerna. (OBS! Jag erhåller ingen ersättning från de butiker jag länkar till.) 

Det är inte helt lätt att hitta snygga plagg, urvalet är rätt begränsat. De flesta underkläder jag hittat tycker jag är riktigt tråkiga även om de är funktionella. Varför måste det vara så?                     
Är det någon, som känner till ytterligare inköpsställen än de som står i min blogg för underkläder lämpliga för personer med rörelsehinder, såväl snygga som fula, hör gärna av er!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
bernil55
12/20/14, 1:41 PM
#1

BH:ar är lite problem för mig (vänster hand håller på att tappa kraften) men värst just nu är vinterbyxorna, som har knapp än så länge. Jag har varit fixare och "sömmerska" men det funkar dåligt nu. Jag tycker inte alls om sista symaskinen jag köpte t ex. Och att nåla är nästan omöjligt.

(Ett jätteproblem är att det inte finns byxor som sitter i midjan. Fy för den lede vad jag avskyr mode!)

Kardborreband kan vara bra men ganska fult. Jag fixade i alla fall till byxor till min gubbe när han just haft sin stroke och var nästan totalt enhänt.

Eda
12/20/14, 8:49 PM
#2

Beträffande BH finns ju riktigt skapliga om man har möjlighet att dra en BH utan knäppning över huvudet, vidare finns ju de med tryckknäppen knäppta framifrån alt. med lösa hakar.
Jag har prövat att sy om en befintlig till kardborrbandknäppning i inlägget:  Anpassa befintlig BH till mer lättknäppt.

Ibland kan det underlätta med knappknäppare som jag skrivit om i inlägget: Hjälpmedel för på- och avklädning  

Klädvalet har lättpåsatta långbyxor med högre grenlängd http://www.kladvalet.se/Byxmodeller.htm och 

likaså i inlägget: Köpa eller sy kläder? finns länkar till flera butiker med bl.a. byxor.

Om man har problem med blixtlås kan det för en del underlätta om man sätter fast en nyckelring i dragkedjan, så att man får bättre grepp.

Hoppas att du hittar något som passar

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

bernil55
12/25/14, 11:02 AM
#3

Jag har alltid haft (för) långa ben så redan där har jag problem. Och sitter inte i rullstol hela tiden (än).

Jag ska nog sy på en bit mudd på mina byxor…

Upp till toppen
Annons: