Annons:
Etikettanhöriga
Läst 1653 ggr
Eda
2014-12-06 11:14

Julklappstips till äldre med rörelsehinder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Till äldre, vare sig de har rörelsehinder eller inte kan det vara besvärligt att hitta på julklappar. Själv tycker jag att det är jättebra att få ”tjänster” i form av ett presentkort av mina barn och barnbarn. Det är något jag verkligen uppskattar!

Fler förslag finns i min blogg på: Jul- och födelsedagstips till äldre personer

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
bernil55
2014-12-07 19:26
#1

Bra tips! Jag, som är halvgammal och ganska helt handikappad, värdesätter verkligen tjänster. Men gubben (särbo) har haft en stroke och tja, syrran m fl är inte så pigga heller. Men gubben och jag har verkligen hjälpts åt ändå. När han nyss haft stroken var jag piggare, nu är han piggare…

Nu pysslar vi inte med julklappar men idén med egna presentkort gillar jag.

Eda
2014-12-08 08:40
#2

Hej Bernil
Jag har full förståelse för att de flesta som har rörelsehinder inte har möjlighet att agera chaufför eller fixa och ordna saker. När jag skrev inlägget tänkte jag i första hand på att tipset skulle vara riktat till närstående eller anhörig till någon med funktionsnedsättning.
Men vad jag skulle kunna tänka mig, eftersom många med rörelsehinder är vana med datorer, är att några kanske har någon gammal släkting som skulle behöva hjälp med t.ex. att betala räkningar på internet och annan datahjälp, få lite mobillektioner eller att få hembakta kakor i julklapp om den med rörelsehinder kan baka. Det tror jag verkligen skulle bli uppskattat.

Stroke är verkligen jättejobbigt både för den som drabbats men också för de närstående. Jag känner flera som haft stroker, en av mina närmaste väninnor är halvsides förlamad och kan inte ens stå.

Jag hoppas du blir piggare igen och önskar dig och din särbo en riktigt god jul!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: