Annons:
Etikettfärdtjänst
Läst 1332 ggr
ElLobo
7/4/14, 9:25 PM

Färdtjänstresor havererar

Arbetsförhållandena för chaufförerna som kör färdtjänst har havererat totalt, vilket skapat ett kaos som drabbar både chaufförer och passagerare.

LänkFärdtjänstresor havererar

Annons:
thenameless
7/5/14, 12:55 AM
#1

Så är det att köra taxi i dagens avreglerade marknadsekonomi.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

bernil55
7/5/14, 9:23 AM
#2

Men fy, igen! (Nyvaken och fåordig men läser och lider…)

Leffe
7/5/14, 11:20 AM
#3

Färdtjänsten ska inte vara vinstdrivande anser jag. Det är många gånger personer som har smärta åker och dessa behöver en långsammare resa. Det kan behövas hjälp vid start och mål.  Varje körning bör få ha den tid som behövs. Det ska inte vara vinstintresset som styr

RuiXue
7/7/14, 9:05 PM
#4

Tror vi som brukare eller potentiella brukare måste våga ryta till och säga ifrån att så här får det inte gå till! Själv har jag tackat nej till färdtjänst just på grund utav alla skräckhistorier från vänner, och så ska det inte heller behöva vara ju. Det är för hemskt hur det har blivit i Sverige där allt ska vara vinstdrivande istället för att fokusera på servicen!

Jennie


thenameless
7/7/14, 9:43 PM
#5

Nu är inte jag så svårt rörelsehindrad som många andra här , Men jag har aldrig haft några större problem med färdtjänsten…?

Jag har aldrig åkte med Samtransbussarna visserligen men ändå. Vanliga färdtjänstresor brukar funka bra. Visserligen får man ibland förklara resvägar för de nysvenska förare som inte lärt sig hitta där jag bor eller riktigt hur gpsen fungerar.

Men överlag fungerar det ju förutom med alla samtransporter och dessa förbannade väntetider på 30-45 minuter och att man inte kan få en bil på hel timme utan alltid 10 i eller 10 över… vilket kan göra mig galen.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

millam
7/11/14, 9:54 PM
#6

Samma här, inga stora problem med det. Åker både med samtrans och taxi, funkar oftast alldeles utmärkt! Synd att det ska vara på det viset nånstans i landet alls.

Annons:
Leffe
7/12/14, 10:59 AM
#7

Samtrans tycker jag är toppen för det mesta

Upp till toppen
Annons: