Annons:
Etiketttillgänglighet
Läst 2717 ggr
Leffe
2014-06-30 12:23

Godaste hamburgaren oåtkomlig

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var inne i Stockholms city i går . Åkte i elrullstolen. Tyckte efter ett tag att det var dags för hamburgare. Tog mig till den hamburgerkedja som enligt mig har de godaste hamburgare, men tyvärr det gick inte att komma in. Ett steg som var dubbel i höjd jämfört med trottoarkanten. Så jag fick hålla mig till godo med en annan hamburgerkedja längre upp på Kungsgatan för där var det bara att rulla rakt in.

Annons:
Farwuq
2014-06-30 12:40
#1

Riktigt dåligt att det inte fanns en ramp.

😕

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Leffe
2014-06-30 14:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Vixxen
2014-06-30 15:03
#3

Ett tydligt tecken på att du ska äta på MAX! Som enligt mig har de godaste hamburgarna! 😃

thenameless
2014-06-30 18:48
#4

MAX har ofta derive-in på sina restauranger borde ju funka med el-rullen? :-)

Annars gar du ju MAX på Hamngatan eller BK på Plattan.

Fst riktigt dåligt att de inte kan fasa ut trappsteget eller ha ramp i dagens läge

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

millam
2014-07-11 00:37
#5

Dåligt! Brukar gå till McDonalds för att ungarna gillar dom burgarna, där brukar jag komma lätt in.

Men igår var jag på en runda till Ica maxi i Lindhagen med min elrulle. Att det var höga trottoarkanter omkring St Görans Sjukhus.. blev helt paff, kom ju över men det var på håret. På flera ställen.

thenameless
2014-07-11 20:22
#6

Lindhagen är ju ett gammalt industrimråde, Även om sjukhuset legat där länge så är väl trottoarerna nästan orödda sedan dess, Trots att det nu  blivit ett lyxområde

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
RuiXue
2014-07-15 01:15
#7

Som mina vänner på Normaldemokraterna skulle sagt "Ett enkelt avhjälpt problem!" En liten ramp istället för trappsteget så hade ju alla kunnat komma in oavsett om man går, rullar, haltar eller har en barnvagn.

Jennie


millam
2014-07-15 10:09
#8

Hur enkelt som helst om viljan fanns.. Nog borde dom vara medvetna om att alla inte kommer in? Kanske skulle flera klaga till dom?

thenameless
2014-07-15 20:46
#9

De skulle kunna fräsa ner trappsteget också. 

På en sajt nära oss finns ett gäng som kallar sig Unga handikappade gbg gruppen. De gillar att göra protestaktioner, kanske skulle kontakta dem?

Annars är ju ett förslag att samla ett gäng skröppel och besöka restaurangen och se trafikstockningen när bara hälften kommer in och resten blockerar ingången.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

millam
2014-07-15 21:57
#10

Som en ensam besökare är min strategi att sitta i stolen på gatan utanför dörren och påkalla uppmärksamhet inifrån butiken. Om inte jag kan gå i i butiken så får väl dom komma betjäna mig på gatan..men då brukar jag ta med mig en påse hem.

Bäst är ju naturligtvis att ordna nån typ av aktion..

RuiXue
2014-07-16 02:18
#11

Unga Rörelsehindrade Göteborg är en finne i röven på de som bestämmer, men de med mest slagkraft i vad gäller protester är GIL och Normaldemokraterna, det är för övrigt GIL som ligger bakom Normaldemokraterna. 
Hade detta vart i Göteborg så hade det nog redan vart åtgärdat. Men i Stockholm så får det nog samlas ihop ett gäng "skröppel" och börja protestera mer än bara den där Tisdagsaktionen.

Jennie


thenameless
2014-07-18 23:42
#12

Jag tror att Tisdagsaktionen är nedlagd? Annars borde deltagarna hå dit för att äta efteråt 😍

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
2014-07-31 02:52
#13

Först var det ju Torsdagsaktion, sedan Tisdagsaktion, hur det är nu vet jag faktiskt inte. Kanske det upplöstes i samband med den tandlösa lagen som det pratades om för ett tag sedan?

Jennie


Annons:
thenameless
2014-08-01 18:23
#14

Ingen aning faktiskt? fast man borde ha det….tragidkt

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Leffe
2015-08-27 18:39
#15

Nu har Burger King tagit bort steget och gjort en backe istället. Så nu har jag varit där och ätit.

millam
2015-08-27 22:52
#16

Bra!  Men.. det finns en restaurang med billig och god mat, dit mina f.d. kollegor brukar gå. Den ligger en trappa upp alldeles intill korsningen Drottninggatan/ Kungsgatan. INGEN hiss eller annat så att man kommer ens innanför dörrarna. Utan att tala om att ta sig en trappa upp. Jag brukar bli tillfrågad om jag vill följa med. Hur tänker man då?

Leffe
2015-08-27 22:57
#17

#16 Det kan man undra.

Nu har jag upptäckt att på motsatt sida mot Burger King ligger en kebabrestaurang med hög kant i dörröppningen

thenameless
2015-08-28 00:13
#18

Idag var jag på HC  i Hallonbergen och tog tunnelbanan till Solna centrum på vägen hem där har de ju byggt om vägen och busshållplatsen vid gamla Råsunda stadion, bland annat har de byggt bort backen upp från undergången under Frösundaleden och ersatt med trappor, vilket jag inte tänkte på när jag gick av t-banan. Jag fick dra mig upp för barnvagnsrampen. det har jag inte gjort på länge, men det gick trots min övervikt

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Upp till toppen
Annons: