Annons:
Etiketttillgänglighet
Läst 1847 ggr
Leffe
5/28/14, 6:25 PM

Permobilburna blev utskällda på spårvagnen

De nekas varje dag att ta sig dit de vill med kollektivtrafiken, men i söndags blev det för mycket.

Läs vidare GT/Expressen

Annons:
Maria
5/28/14, 6:33 PM
#1

Jag läste precis det och det är ju för bedrövligt. Bra att sådant kommer fram i tidningarna.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

millam
5/28/14, 10:19 PM
#2

Nämen stackars tjejer! Så ska det ju naturligtvis inte fungera! Tvärtom ska dom ha den hjälp dom behöver, vänligt bemötande är mycket viktigt!

Hoppas dom får en ursäkt som heter duga- plus ersättning. 😡

thenameless
5/28/14, 10:54 PM
#3

Tråkigt för dem men permobiler väger flera ton och är väldigt otympliga. Jag kan till viss del förstå varför det blir problem

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

millam
5/28/14, 11:44 PM
#4

Att det kan bli problem emellanåt, men så ofta..

Det berättigar inte någon till sådant bemötande. DET är bedrövligt!

thenameless
5/29/14, 9:22 AM
#5

Nu har jag läst artikelbn och kan hålla med om att den föraren inte betedde sig korrekt och borde hjälpas till ny tjänst i vagnsgaraget eller liknande

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

bernil55
5/29/14, 3:09 PM
#6

Förskräckligt beteende! 😡

Annons:
RuiXue
5/30/14, 9:43 PM
#7

Känner en av tjejerna lite grann. Blev rosenrasande när jag läste hur chauffören behandlade dem! 

Och sedan undrar folk varför man tar bilen istället för att åka kollektivt🤪

Jennie


thenameless
5/31/14, 11:27 AM
#8

"Reglerna om hur många permobiler som får åka på en spårvagn varierar beroende på vilken typ det handlar om. Ibland handlar det om vikt, ibland handlar det om att man inte ska ta upp för mycket plats. Men att veta vilken regel som gäller på vilken spårvagn krävs det rejäl efterforskning för.

– Jag har kollat upp just den vagnen nu i efterhand och den var gjord för en permobil. Men oavsett vilka regler som gäller så är det inte ett okej bemötande"

-Saxat ifrån artikeln

Deras permobiler är riktiga tanks men ursäktar ju inte förarens beteende. 

Off topic; borde inte Permobil börja göra mer lätta praktiska elrullstolar snart?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
5/31/14, 5:03 PM
#9

Det är ju omöjligt för en permobilbrukare att veta precis vilken vagn som tar hur många Permobiler, även om man kan ta reda på det så är det omöjligt att hålla ordning på! Det borde finnas en dekal vid dörren som anger max antal permobiler! Och Västtrafik borde tänka lite längre än näsan når också för det är inte alltid en permobilbrukare kommer ensam, ibland är de två eller rent av tre som ska åka tillsammans. Alla permobiler är heller inte speciellt stora, men visst, de väger runt 100kg eller så, plus brukare. Men det finns barnvagnar som tar mer plats!

Jennie


thenameless
6/1/14, 12:01 PM
#10

#9 Ja det finns riktiga slagskepp till barnvagnar också. Jag är i krig med dem  med.

Fast jag tänker för er med elrulle så skulle det ju underlätta era liv om de gjordes smidigare och lättare och inte såg ut som motviktstruckar allihop

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
6/3/14, 12:56 AM
#11

Barnvagnar är ju nästan värre, i en barnvagn finns ju ändå bara en liten människa som är inte ens en meter lång. I en elrullstol sitter ju allt som oftast en vuxen människa som i sig själv tar bra mycket mer plats rent fysiskt än ett småbarn.

Jennie


[Regnfru]
6/3/14, 1:20 PM
#12

#11 Vad förväntar du dig att man gör med barnet då?

millam
6/3/14, 1:38 PM
#13

Tänker man på en permobilvikt uppemot 100kg, vad är väl det? Många personer utan permobil väger lika mycket, och dom kommer in utan problem..

"11# min dotter bär sin son i sele, så länge det går. Nu är han snart ett år gammal och är för tung, behöver vagn. Tycker nog han har en rätt nätt vagn jämfört med hur många andra ser ut. Barnvagnar har jag inget emot, men när dom kommer i bredd och inte bryr sig om andra trafikanter, tja, då kan jag också tycka illa om det!

Annons:
[Wheels]
6/4/14, 12:05 PM
#15

Det är ju hemskt! Sitter själv för det mesta i permobil och har blivit illa bemött, men detta var ju extremt! Även om det sedan visade sig att man endast fick ha en permobil på bussen så kunde man agerat på ett mycket mer professionellt och trevligt sätt.

thenameless
6/4/14, 6:19 PM
#16

På något vis borde det framgå på bussen/spårvagnen hur många rullstolar/ppermobiler/Barnvagnar oer vagn som är tillåtna.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

millam
6/4/14, 7:10 PM
#17

Gäller dom reglerna bara permobiler eller gäller samma regler för barnvagnar?

thenameless
6/4/14, 11:50 PM
#18

Det borde gälla barnvagnar också tycker jag. 

Dela ut Baby björns till alla breeders som inte gillar läget

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
6/4/14, 11:59 PM
#19

Jag har inget emot barnvagnar om föräldern med barnvagnen visar hänsyn till övriga i samhället, men tyvärr är det långt ifrån alla nyblivna föräldrar som visar hänsyn när de är ute i samhället, barnvagnarna ska helst vara så stora som möjligt åt alla håll och används ofta som en form av stridsvagn som plöjer igenom folkmassor, tvingar sig på redan fulla bussar och tåg utan någon som helst hänsyn till andra resenärer, och helst ska de gå i bredd på trottoarer också och parkeras så gående knappt kan komma förbi ens. Och ja, jag har vart med om alla exempel jag nämnde här! 

Sedan att barnvagnar och rörelsehindrade måste bråka om samma plats på bussar och tåg gör det knappast lättare. Känner folk som fått mördande blickar från föräldrar med barnvagn, bara för att de råkar ha en rullstol eller rullator som kräver att de nyttjar handikapp/barnvagnsplats i kollektivtrafiken. 

Det borde vara separata utrymmen, där en barnvagn endast får stå i rörelsehinder utrymmet i mån av plats, eller rullstol i barnvagnsutrymmet i mån av plats, men det ska inte behöva vara bråk om samma utrymme, och tydliga regler måste finnas angående antal!

Jennie


Upp till toppen
Annons: