Annons:
Etikettersjukdomarskador
Läst 1115 ggr
01stmx
2014-05-13 08:10

skada?

Jag har klämt mig i min trappa och det gör ont i benet vad ska jag göra om det fortsätta göra ont

Annons:
Maria
2014-05-13 08:13
#1

Då får du väl gå till vårdcentralen eller kanske börja med att ringa sjukvårdsupplysningen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

01stmx
2014-05-13 09:17
#2

Men asså ska jag gå till skolsyster för det gör ont när jag går men har jag spricka eller brytit det

Maria
2014-05-13 09:47
#3

Ja, gå till skolsköterskan. Det är en bra idé.

Ingen kan svara på om det är brutet eller om du har en spricka förrän man undersökt dig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

thenameless
2014-05-13 18:12
#4

Gör det så ont att du inte kan gå är ju annars akuten ett tips.

Men Maria är sjuksköterska så hon vet bäst 😉

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
2014-05-13 21:42
#5

Prata med skolsköterska om det är det lättaste, annars vårdcentral för remiss till röntgen, eller akuten om det gör väldigt ont. Röntgen är nog nödvändigt i alla fall för att se om det bara är en mjukdelsskada eller om det även är en skelettskada som uppstått.

Jennie


millam
2014-05-13 22:45
#6

Håller med #5#, skolsköterskan är nog bäst om det är möjligt att komma dit någorlunda snabbt. I vissa skolor kan man få vänta flera dagar.

Annars kan man alltid gå till vårdcentralen, där finns läkarmottagning, även systermottagning, båda kan nog bedöma rätt bra om det behöver undersökas med röntgen  för att se om skadan behöver vård eller om den kan läka av sig självt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: