Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 6837 ggr
RuiXue
5/8/14, 7:36 PM

Klotterplank 18

Gamla tråden blev väldigt lång, så här kan vi fortsätta prata om allt och inget!

Gamla tråden hittar ni här: http://rorelsehinder.ifokus.se/discussions/533b835d8e0e74028b0001fd-klotterplank-17

Jennie


Annons:
Maria
5/9/14, 7:43 PM
#1

Jag har mått "piss" ett tag om man får uttrycka sig så. Jobbat och knappt gjort något däremellan.

Jag har i alla fall fått börja på sjukgymnastik och varit där en gång och har två tider inbokade nästa vecka igen. Det ska väl ge sig så småningom.

Jag brukar sällan gnälla men nu är det drygt…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

bernil55
5/9/14, 10:23 PM
#2

Man måste få gnälla ibland, Maria. Hoppas  det blir bättre snart!

Maria
5/9/14, 10:36 PM
#3

Tack…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

RuiXue
5/10/14, 3:41 AM
#4

Ja, man måste få gnälla ibland! Livet är inte alltid en dans på rosor…

Här har det vart huvudvärk på G hela dagen! Spinal huvudvärk från skallbasen sedan igår egentligen, hade hoppats på att sova bort det, men icke då, så dagen har förutom fika framme på ett kafé och att jag stod för matlagningen till middagen, mestadels spenderats liggande i sängen och även sovit en stund under tidig kväll. Nu har jag nyss tittat klart på en film och ska strax gå och göra mig klar för att sova. Trött nu trots mer koffein än vanligt under dagen.

Jennie


RuiXue
5/11/14, 1:35 AM
#5

Kärleken är starkare än hatet, Europa har talat! 🙂

Annars vad gäller musiken ikväll så var det mesta som slipestenar i öronen och man undrade hur i hela friden låtarna kommit till finalen av Eurovision Song Contest!

Jennie


Maria
5/11/14, 9:10 AM
#6

Wow vilken tävling. Det var nog den snyggaste schlagerfestival jag sett.

Jag tyckte dessutom det var ovanligt hög kvalitet på låtarna i år.

Visst vann bäst låt.

En seger för framtiden

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
RuiXue
5/11/14, 11:33 PM
#7

Det var många låtar jag inte alls gillade, men min favorit vann i alla fall! Nästa helg åker mina föräldrar på bussresa till Österrike i en vecka, det lär nog vara folkfest där när de kommer ner😃

Jennie


thenameless
5/12/14, 6:09 PM
#8

Jag har knappt hört Sveriges låt… Men var och en efter tycke och smak

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
5/13/14, 1:38 AM
#9

YES! Lyckades trots skräpkropp åka med mina föräldrar in till stan idag, och så visar det sig att ICA Maxi hade specialerbjudande just på den modell av Dolce Gusto som jag tänkte jag skulle köpa när skatteåterbäringen kommer! 699kr istället för 1299kr! Mamma köpte en åt mig så länge, så kablar jag över pengar till henne så fort nästa "lön" kommit 😃 Har länge tänkt skaffa en kapselmaskin då jag tycker det är för bökigt att brygga kaffe när man är ensam, och så har jag alltid mjölk i mitt kaffe, men inte alltid mjölk hemma🤪 Provade en kopp Chococcino förut, och oj vad gott det var! Gick inte att känna att det från en maskin eller pulver! Nu är det riktigt så jag längtar till morgonen så man kan ta sig en kopp cappuccino eller espresso!

Jennie


Leffe
5/15/14, 12:14 PM
#10

Idag ska det komma nya syrgastuber och så ska jag på blodprostagning. Sedan från klockan 12 idag får jag inte äta utan bara dricka klar vätska fram till samma tid i morgon. En som kanske blir glad över det sista är min dietist

Maria
5/15/14, 3:56 PM
#11

Så ännu en solig dag tillbringad i sängen/soffan😡

Imorgon blir det sjukgymnastik igen.

Jag har varit där två gånger nu och hon koncentrerar sig på min balans. Jag vet inte om det är rätt väg eftersom jag sökte för att jag har sån ökad värk i huvudet och mellan skulderbladen.

I morgon ska jag i alla fall få träna musklerna i överkroppen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

RuiXue
5/15/14, 10:04 PM
#12

Så har jag varit på Ortopedtekniska idag och äntligen fått de fotledsortoser som jag väntat på sedan i Februari! Nu ska jag kanske kunna gå runt lite bättre hemma, senast igår fick jag fånga mig själv med dörrkarmen till badrummet när högerfoten rullade under mig när jag var på väg ut från badrummet. Hade inte dörrkarmen vart där den var så hade jag ramlat! 

Inser även mer och mer att situationen med bilen inte håller längre, kör i dagsläget pappas manuellt växlade gamla Volvo 940 men mina ben säger ifrån mer och mer och jag sitter som en åtta och kör på grund av dålig positionering. Idag fick vänsterbenet en del spasmer bara av att hålla nere kopplingen vid ett trafikljus! 
Nä, nu måste jag ta tag i det här med egen bil, se till att få iväg en ansökan till Försäkringskassan angående anskaffningsbidrag. Måste ha en automatväxlad bil med farthållare, helst även med handkontroller så att jag kan köra oavsett vilket skick benen är i! 

Är så sjukt trött på att behöva bli skjutsad mycket av tiden för att det gör för ont att köra, allt bara för att bilen jag har tillgång till inte passar mina behov. Med rätt bil skulle jag kunna vara så mycket friare och typ det enda som skulle stoppa mig från att köra mycket vore bensinpriset. Men skulle ändå kunna komma ut mer än idag, för det skulle inte föreligga fysiska förhinder på samma sätt🤔

Jennie


thenameless
5/16/14, 1:50 AM
#13

Era sjukdomar låter inget skoj alls…. Beklagar.

Ebda trösten är att ni inte har dem medfödda som en annan och har fått uppleva ett par fina år som friska innan helvetet bröt loss

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
bernil55
5/18/14, 3:18 PM
#14

#13 Ja, det finns mycket elände (sjukdomar mm) men jag hade i alla fall 6 fina år. Det var medan jag bodde hemma, ett bortskämt sladdbarn. Och några goda år här och där som vuxen, innan jag fattade att jag var sjuk. (Jag blev inte sjuk vid 7 men det kan ske andra trauman…)

#9 Jag försöker hindra min kille för kapslarna blir ju svindyra! Men visst verkar det läckert, jämfört med mitt snabbkaffe. 🤔

#10 Den "behandlingen" skulle jag behöva också, inte bara en dag! 😢

#11 Allt kan nog hänga ihop.  Önskar dig bättring!

thenameless
5/18/14, 3:55 PM
#15

Underbart väder igår. Tog en sväng runt stan med en polare, Trevligtatt dricka en kall öl i solen

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
5/18/14, 6:17 PM
#16

Nu har jag slut på provkapslarna som kom med kaffemaskinen! Så imorgon blir det till att ta sig till ICA och köpa mer! Har bara tagit en kopp om dagen några dagar denna veckan. 

Har en riktigt trött helg på G här, knappt orkat upp ur sängen alls och sovit ovanligt mycket. Men hoppas ändå på att känna mig såpass i veckan som kommer att jag kan ta mig till Göteborg en dag och "bara vara" i några timmar. Känner för miljöombyte.

Jennie


Leffe
5/18/14, 6:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Idag har jag varit på Djurgården i det fina vädret och kollat en massa veteranbilar

RuiXue
5/20/14, 1:11 PM
#18

Åh, det finns hopp!

Träffat en helt fantastisk AT läkare idag som verkligen förstod, var intresserad, tog sig tid att lyssna och som dessutom var väldigt frustrerad över reglerna och begränsningarna inom primärvården! Hon kommer försöka göra allt för att jag ska få rätt hjälp med min nacke nu!

Bra läkare att svåra att hitta, man kan finna guldkorn i bästa fall, läkaren jag träffade idag, hon var minsann en diamant och hon kommer med all säkerhet bli en helt fantastisk läkare när hon är helt klar med all praktik!

Jennie


thenameless
5/20/14, 6:37 PM
#19

Det fina med AT läkare är att de fortfarande är hungriga och idealistiska… Det går snart över när de antingen stångat sig blodiga på byråkratin eller omfamnats av girighetens värmande sövande famn.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Maria
5/20/14, 6:39 PM
#20

En av mina chefer genom åren var en äldre professor. Han sa att ska man gå till doktorn så "välj en nyutexaminerad läkare som fortfarande brinner för sitt yrke och inte en gammal stofil som jag"😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Leffe
5/21/14, 4:18 PM
#21

Idag var jag och kollade blodgaserna. Det har gått åt rätt håll så nu har jag två liter syrgas istället för tre

Maria
5/21/14, 4:27 PM
#22

Alltid något😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

RuiXue
5/21/14, 7:36 PM
#23

Idag är INTE min dag alls! Symtom skov från både nacke och rygg… I nacken är det med all säkerhet CCI (cranio cervical instabilitet) som ligger bakom. I ryggen misstänker jag att det rör sig om tethered cord, alltså att bindväv håller fast ryggmärgen så den inte kan flyta fritt som den ska. Inatt så kändes benen som bly och jag hade svårt att röra dem, samtidigt som det kändes som om jag hade lokalbedövning i benen. Plus hemska smärtor från midjan och ner. En tur till akuten ikväll på grund av smärtor är inte helt uteslutet…

Jennie


Leffe
5/21/14, 7:43 PM
Maria
5/21/14, 7:46 PM
#25

#23 Ja, det låter inte roligt. Hoppas också att du snart blir bättre.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

thenameless
5/22/14, 6:27 PM
#26

Själv har jag börjat få problem med ryggen, Vet inte om det är för att jag blivit så fet eller om det är något annat. har även problem med mina arbetsskor, Får det inte alls att fungera med förhöjningen och min ortos… Börjar bli riktigt leess

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Leffe
5/24/14, 11:04 AM
#27

Nyss uppstigen. Står i valet och kvalet om jag ska ge mig ut eller vänta på semifinalen i hockey

Annons:
thenameless
5/24/14, 12:49 PM
#28

Ska försöka komma ihåg att ta det med min  skomakare på olmed att kompensera för klackan på arbetsskorna. jag kom på det senare.

Skorna jag kan gå i har sällan klack. Undrar varför arbetsskr har klack? Vi ärr ju inte kvinnor på fest direkt??? ( Det där lät sexistiskt, men när såg du män i höga klackar senast?)

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Leffe
5/25/14, 1:57 PM
#29

Ännu en riktig soldag. Igår var jag på Skansen. Idag hade jag tänkt fortsätta på temat djur. Funderade på Solvalla travbana för att se Elitloppet live. Tur jag inte jag åkte dit. Hade ju inte kunna röra mig i elstolen där. Herre jösses vad publik!

RuiXue
5/25/14, 10:48 PM
#30

Haft en fantastisk dag tillsammans med mina föräldrar som igår kom hem från en veckas bussresa, de har vart i Österrike men även besökt Liechtenstein, Schweitz och Italien (staden i Österrike som de hade som utgångspunkt ligger bara några kilometer från gränsen till Liechtenstein), och så åkte de igenom Danmark och Tyskland, så det blev några länder besökta under resan! Träffade mina föräldrar redan igår då jag hämtade dem på stationen, men de kom hem rätt sent så vi hann inte prata så länge då.
Idag har vi vart ute och ätit trerätters middag på ett jättefint gästgiveri ett par mil bort, vi åker alltid dit på Mors Dag och Fars Dag. 

Dock är det mörka moln idag också, även fast dagen vart toppen under dagtid, så har jag nu under kvällen vart allt annat än road av utveckligen i EU valet, speciellt från vissa länder…

Jennie


Leffe
5/25/14, 10:52 PM
#31

Jag gjorde min plikt och var och röstade

thenameless
5/26/14, 5:24 PM
#32

Jag med.

Försökte köpa innerslang på OK men det sket sig

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Leffe
5/26/14, 11:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Idag var det åter ett besök på Skansen

thenameless
5/27/14, 11:50 PM
#34

Du verkar ha ett bekvämt pensionärsliv Leffe

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
Leffe
5/28/14, 12:22 AM
#35

Jo fast jag skulle vilja slippa syrgasen och slippa vara andfådd. För övrigt är det underbart

RuiXue
5/28/14, 4:12 PM
#36

Blev en tur till en marknad idag på morgonen, hittade inget alls där, men däremot blev det ett samtal till Djurambulansen för det låg en påkörd katt längs med vägen😭

Tar alltid väldigt illa vid mig när jag ser påkörda djur, speciellt katter… Har ju själv katt (innekatt) och älskar katter!

Jennie


Leffe
5/29/14, 10:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Idag blåste det en hel del, men jag var borta vid Lötsjön i Sundbyberg idag och såg denna på den lilla ön. De var två stycken så de var nog ett par

thenameless
5/30/14, 6:23 PM
#38

Jag har fått öroninflammation. hör knappt något :-(

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Leffe
5/30/14, 6:34 PM
Maria
5/30/14, 6:46 PM
#40

Åh, fy. Öroninflammation är inget kul😕

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

RuiXue
5/30/14, 9:41 PM
#41

Usch! Öroninflammation är verkligen inte roligt!

Här har det blivit en tur till Göteborg idag för en fikaträff med andra EDSare från Göteborg med närområde😃

Jennie


Annons:
thenameless
5/31/14, 11:29 AM
#42

Skulle ha pluggat igen örat med vitlök inatt men glömde tyvärr bort det. Får försöka igen i natt

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
5/31/14, 4:57 PM
#43

Det verkar som om det kommer bli en riktig åsksommar i år!

Förra Måndagen åskade det i flera timmar, sedan hade vi ett åskväder till senare under veckan. Nu åskar det igen ute! Det åskar sällan här, och åskar det så håller det sällan på länge och oftast åskar det i Juli och Augusti. Så att det åskar så mycket och så länge i Maj, det har jag ALDRIG vart med om tidigare!

Jennie


Leffe
5/31/14, 5:44 PM
#44

Ingen åska, men regn i natt tydligen. Skönt att andas nu

thenameless
6/1/14, 11:57 AM
#45

Det verkar bara ha varit en väldigt envis vazpropp. Det mesta kom ut igår kväll nu kan jag höra på det örat igen. Sjukt när man spolat flera gånger innan, Jag ar övertygad om en inflammation

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
6/3/14, 12:58 AM
#46

Har en helt sanslöst galen vecka framför mig! Inte en dag utan planer förrän på Lördag😮 Vet inte hur detta kommer gå, kan bli tvungen att skippa något i värsta fall, speciellt med tanke på att kroppen verkar vara inne i en sämre fas nu.

Jennie


Leffe
6/3/14, 1:01 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Måndagen gick i bildredigeringens tecken. Massor av bilder från Spårvagnens dag

thenameless
6/4/14, 6:20 PM
#48

Den var inte handikappanpassad

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
Maria
6/4/14, 6:56 PM
#49

Man får nästan ha stege för att komma ombord😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
6/4/14, 8:25 PM
#50

Nej det är den verkligen inte

RuiXue
6/4/14, 11:50 PM
#51

Idag har kvällen spenderats med vänner på ett möte! Imorgon ska jag få lite hyfs på håret och sedan eventuellt vara med på Stugresning beroende på kroppen och vädret. På Fredag blir det långtur för grillfest med vänner längre norrut i regionen!

Jennie


Leffe
6/6/14, 11:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

På nationaldagen var jag först på Gärdet och såg bland annat galopptävlingar. Sedan blev det Skansen och firandet där.

RuiXue
6/7/14, 12:10 AM
#53

Nationaldagen firades med en tidig morgon för att vid 10 tiden påbörja färd till goda vänner för grillfest och firande. Skulle bara snabbt in på ICA här hemma innan jag åkte, den snabba turen på ICA tog längre tid än beräknat då jag för en gångs skull hade lite kontanter på mig och en ung tjej satt utanför butiken, har sett henne där innan. Idag gick jag fram, hon fick en tia och så frågade hon om jag kunde köpa blöjor till hennes dotter som var kvar i Bulgarien. Visste ju inte vilken storlek det skulle vara, så vi gick helt sonika in tillsammans på ICA och jag köpte både blöjor, nappflaska, barnolja/tvål till dottern samt schampoo och balsam till henne. 
För en gångs skull hade jag möjlighet att hjälpa någon, går ju själv på lägstanivån av aktivitetsersättning så har sällan eller aldrig marginaler! 

Känns så skönt att ha gjort skillnad för någon, och på självaste Nationaldagen dessutom! 

Trots att den snabba turen inne på ICA tog mycket längre tid än jag räknat med, så kom jag ändå bara typ 15-20 minuter försent till grillfesten som ändå var 10 mil bort! 

Hade en fantastisk eftermiddag med goda vänner, jättegod mat och tårta, fint väder och doftljus! 

Kvällen spenderades hemma hos mina föräldrar efter att jag kom tillbaka från grillfesten, var väldigt trött efter körningen så blev vila först och sedan titta på en del av firandet från Skansen på TV samt "eftersnacket" och musikkåren. 

Nu är jag bra mör i kroppen, men väldigt glad och nöjd med dagen!

Jennie


thenameless
6/7/14, 10:09 AM
#54

Snällt gjort. Nu återstår väl bara problemet för henne att få ihop till portot för att skicka hem allt….

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
6/7/14, 2:02 PM
#55

Hon frågade efter hjälp för det med, men jag kunde inte göra mer än jag gjorde på grund av min egen ekonomiska situation😕

Jennie


Annons:
thenameless
6/7/14, 7:15 PM
#56

Ok, Det var väldigt generöst av dig ändå. Hoppas hon fick ihop till det ändå…

Man önskar ju atrt man kunde bidra med något mer bestående än blöjor? men det är svårt….

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
6/7/14, 11:37 PM
#57

Jo, men det var det som hon frågade efter, och med småbarn så är det en förbruksartikel som kan bli väldigt kostsam. Jag var inte den enda som bidrog med några kronor igår, så jag hoppas hon kan få ihop till porto också.

Jennie


thenameless
6/8/14, 1:54 PM
#58

Ok jag funderade på om du skulle köpt tygblöjor som man kan återanvända? Så hade du varit miljövänlig också? ja ja fin gest åt en fattig människa

Sen är ju diskussionen i en annan tråd hur fan så fattiga människor har råd att åka hit bara för att tigga?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Leffe
6/9/14, 11:16 AM
#59

Sol ute så nu blir det åter en tipp till Skansen

RuiXue
6/10/14, 11:09 PM
#60

Idag har det vart kring 28 grader här så årets första dopp är nu avklarat! Sjön var jätteskön! Lika varmt i vattnet idag som det brukar kunna vara i slutet av Juli och början av Augusti en varm sommar! Men vi kan nog räkna med en rejäl algblommning i år på grund av denna värmen…

Ja, det är allt en bra fråga hur de som kommer hit har råd när de nu har det så svårt i sina hemländer. Vi lär nog aldrig få veta, men kan man göra skillnad för någon så…

Jennie


thenameless
6/11/14, 7:35 PM
#61

Väldigt kvavt idag. Regnet kom lagom till gå hem dags.

Regnet behövs buskar och blommor torkar ut just nu

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
6/11/14, 8:26 PM
#62

Skulle åkt och grillat ikväll, men kroppen hade andra planer så fick bli hemma istället.

Jennie


Annons:
Leffe
6/11/14, 8:29 PM
#63

Nu har jag suttit och gjort en hemsida för mina bilder från Skansen. Det börjar bli så mycket att ha på min egen sida. De första bilderna är från den tid Skansen hade elefanter och isbjörnar (1976)

Maria
6/11/14, 9:41 PM
#64

#63 Vad spännande🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

RuiXue
6/13/14, 3:12 AM
#65

Idag så blev det en tur till affären för att hjälpa mamma med veckohandeln- hon har inget körkort, så jag körde henne så det skulle vara lättare att få hem allt. Sen vart det en lugn kväll hemma hos mina föräldrar för att sedan köra till stationen och hämta pappa som kom hem från en Tysklandsresa innan jag gick hem. 

Nu ska här snart sovas!

Jennie


thenameless
6/13/14, 5:10 PM
#66

Äntligen slut på arbetsveckan!

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
6/14/14, 11:43 PM
#67

Ryggen åt skogen, så har vart liggande det mesta av tiden sedan igår eftermiddag…

Jennie


thenameless
6/15/14, 11:03 AM
#68

#67 Välkommen till min värld. Även om jag inte är liggande å vaknar jag nästan varje morgon med värk i svanken så jag knappt kan gål.

Kanske är det kramp eller nåt`eftersom det lättar och nästan går över? Men det brukar hugga tag igen om jag sitter en stund.

Jag behöver en massör

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Leffe
6/15/14, 12:54 PM
#69

Jag ska på födelsekalas i kväll, men kan bara vara där en timme. Fick syrgastuber innan helgen så de skulle räcka till och med måndag. Ve och fasa när jag igår öppnade låda två. I den fanns som det skulle tre tuber, men de var tomma. På något sätt måste de ha fått tillbaka en av lådorna de lämnade i innan helgen istället för en av de gamla

Annons:
Maria
6/15/14, 1:12 PM
#70

#69 Åh fy vad ledsamt😕

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

bernil55
6/18/14, 6:25 PM
#71

#69 Otäckt och klantigt! 😕

RuiXue
6/19/14, 12:18 AM
#72

Fick bättrat på solbrännan lite idag😃

Jennie


thenameless
6/19/14, 3:46 PM
#73

Regn och molnigt i norra stockholm idag…

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Leffe
6/19/14, 4:11 PM
Leffe
6/20/14, 1:20 AM
#75

Ha nu en glad och trevlig midsommar allihopa

Maria
6/20/14, 7:00 AM
#76

Önskar detsamma🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
thenameless
6/20/14, 10:01 PM
#77

Midsommar, fan mitt liv suger, redan hemma och nykter är jag

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Leffe
6/20/14, 10:17 PM
#78

Jag firar med fotboll på teve, en påse chips, saft samt kaffe

Maria
6/21/14, 8:04 AM
#79

Godmorgon. Vi la oss 02.30 vilket numera är väldigt sent för oss😉

Vi satt uppe med min bror och svägerska och spelade Bezzerwizzer.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

thenameless
6/21/14, 10:04 PM
#80

#79 jag behöver inte spela jag är en bezzerwizzer 😉

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Maria
6/22/14, 7:48 AM
#81

#80 Haha, då hade du säker slagit oss allihopa😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

thenameless
6/22/14, 11:26 AM
#82

#81 Jo om svaren i spelen är korrekta så :-)

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Maria
6/22/14, 1:20 PM
#83

Vi hittade ett svar som faktiskt var felaktigt när vi googlade😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
thenameless
6/22/14, 3:01 PM
#84

Du hade bara behövt fråga mej…..

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Maria
6/22/14, 3:07 PM
#85

#84 Attans också att jag inte visste det😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

RuiXue
6/23/14, 1:56 AM
#86

Hoppas alla haft en riktigt fin midsommar!

Jennie


thenameless
6/23/14, 7:12 PM
#87

Mina midsommrar blir av tradition misslyckade

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
6/24/14, 4:28 AM
#88

Oj! Så har vi visst fått iFokus 3.0!

Jennie


thenameless
6/24/14, 10:38 PM
#89

Jag gillade 2.0 bättre

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Leffe
6/25/14, 11:23 AM
#90

Det pågår en stor fight här i Solna. Solen försöker tränga sig fram mellan molnen, men har det otroligt svårt och ser ut att förlora

Sköt om er

Annons:
RuiXue
6/25/14, 4:54 PM
#91

Än så länge så känns 3.0 rätt så förvirrande och på sätt och vis kluttrigt. Dock bra med den större fonten i texten.

Jennie


thenameless
6/25/14, 8:14 PM
#92

Man vänjer sig väl? men lite knepig och större än gamla är den med några pixlar

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Leffe
6/25/14, 9:02 PM
#93

Jag gillar den nya om bara allt ville fungera

RuiXue
6/27/14, 1:16 AM
#94

Man vänjer sig säkert efter ett tag. Just nu känns det mest bara rörigt. 

Imorgon bär det av till äventyrsbad med en kompis, och lite shopping! Inte vart på det äventyrsbadet på typ 9 år så det ska bli riktigt skoj!

Jennie


thenameless
6/27/14, 5:37 PM
#95

Idag kom solen tillbaka en stund, trevligt

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Leffe
6/27/14, 8:22 PM
#96

Då har man varit inne i Stockholm city. Kollat invigningen av nya Brunkebergsparken bland annat

thenameless
6/28/14, 1:15 AM
#97

Var den fin?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
Leffe
6/28/14, 1:30 AM
thenameless
6/28/14, 9:33 AM
#99

Den ligger så avigt till så man ska verkligen ha ett ärende dit för att se den

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
6/29/14, 12:46 AM
#100

Igår vart det en heldag med shopping och äventyrsbad med en barndomsvän! Vi hade jätteroligt! Men idag känner kroppen av att det nog blev lite för mycket. Men det är det värt! Man måste leva ibland också!

Jennie


thenameless
6/29/14, 12:52 AM
#101

#100 Du är ju ung och söt fortfarande så inte bra att bara sitta hemma, Yolo som de säger

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Bettan
6/30/14, 11:51 AM
#102

#99 Här är några bilder från andra sidan gatan

Ha en bra dag

Sport iFokus

thenameless
6/30/14, 6:42 PM
#103

#102 Schysst de har verkligen lyckat det var ju en rist betongjungel där innan

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Leffe
7/1/14, 11:53 AM
#104

Nu har jag börjat planerat ett stort äventyr med elrullstolen.  Planen går ut på att åka tåg till Eskilstuna för ett besök på Parken Zoo. Varit i kontakt med färdtjänsten i Stockholm och får något som heter utbytesbiljetter. Sedan beställer jag resan till och från djurparken med färdtjänsten i Eskilstuna. Toppen och smidigt tycker jag. Sedan får vi se om allt slutar positivt eller negativt.

Annons:
Maria
7/1/14, 12:26 PM
#105

Då gäller det att hålla tummarna.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

RuiXue
7/2/14, 7:40 PM
#106

Idag var första dagen sedan i Söndags som jag alls var utanför dörren annat än turer till och från tvättstugan igår då. Äntligen skiner solen igen ute!

Jennie


Leffe
7/2/14, 8:56 PM
#107

I morgonbitti ska jag åka tåg med elrullen upp till Hudiksvall. Vi får se hur det går

thenameless
7/4/14, 7:57 PM
#108

Jäklar vad du reser Leffe. Ett sånt pensionärsliv vill jag ha om jag någonsin blir pensionär? fast jag lär bli fattigpensionär så det blir nog inte så…

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
7/9/14, 12:05 AM
#109

Brasilien verkar ha haft problem ikväll! Tittade inte på matchen men svårt att missa hur det går när de flesta Facebook vännerna sitter och tittar😂

Jennie


thenameless
7/9/14, 7:02 PM
#110

7-1 Till Tyskland Utklassning. Inte fan trodde jag att Neymar betydde så mycket för laget?

Det lär ju bli utredning av Brasilianska fotbollsförbundet

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Leffe
7/17/14, 11:51 AM
#111

Då kom nyss tågbiljetten till Eskilstunaresan i morgon för ett besök på Parken Zoo. Kom att tänka på att det är mycket jag måste se till är fullt i morgon inför resan. Fulladdat batteri i mobilen - biljetten är ju där. Fulladdat bateri i elrullstolen - den ska ju transportera mig i djurparken. Fulladdat batteri i kameran - det är ju den jag ska fota med. Slutligen fulladdad transportbox med syrgas - så det räcker hela dagen.

Annons:
thenameless
7/18/14, 11:46 PM
#112

Det verkar som att min Avatar har blivit blockad av iFokus? eller så är det något annat knas på skiten igen?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Maria
7/19/14, 7:06 AM
#113

#113 Jag ser dig😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
7/19/14, 12:08 PM
thenameless
7/20/14, 1:13 AM
#115

Jag ser inte min egen Avatar iaf, kul att ni gör det…..

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

bernil55
7/22/14, 9:46 AM
#116

För närvarande är det 2 jag inte ser, RuiXue och thenameless.

Och… ni trivs med värmen?

thenameless
7/22/14, 6:08 PM
#117

#116 Samma för mig.. Jag brukade se den förr. Men vet inte om den blev bannad eller nåt? Hade varit kul om admin sagt till om den upprörde någon humorlös person?

Men Rui Xue Hade ju bara en bild på "sit" ansikte? taskigt om detblev underkänt?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Maria
7/22/14, 6:10 PM
#118

Jag ser allas avatarer.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
thenameless
7/22/14, 6:11 PM
#119

Ok då kanske det är något bildvisningsprogram som strular på våra datorer? Ska kanske uppdatera flash osv?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Maria
7/22/14, 6:57 PM
#120

Inte en susning.

Jag har Windows 8 och använder Chrome.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

thenameless
7/23/14, 8:45 PM
#121

Jag uppdaterade flash resten var  irätt version men ser fortfarande inte min Avatar eller Ruis??? Skumt för jag ser alla andras??? därav att jag trodde min bild blivit bannad.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
7/31/14, 2:51 AM
#122

Jag ser inte mig själv eller thenameless Avatar nu🤔

Jennie


Leffe
7/31/14, 10:28 AM
#123

Ser inte heller era avatarer just nu

thenameless
8/1/14, 6:18 PM
#124

Jag kör XP och chrome just nu ser allas utom min mangafantastens….Jag har uppdaterat flash etc det blev inte bättre så jag vget inte? och ni säger att ni ser min sådet får vara som det är..

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Leffe
8/5/14, 12:13 PM
#125

Vi har konsigt väder. Det kan åska och regna korta stunder. Alldeles för korta stunder för att påverka luftfuktigheten och den kvava värmen. Det hinner inte bli friskt i luften. Sverige är ju egentligen ett ganska litet land, men tänk i vissa delar av landet har vi oväder med översvämmingar som följd och i vissa sådan torka att den största skogsbranden i modern tid i Sverige inte går att fås under kontroll. Det låter ju som vädret över en hel världsdel.

Sköt om er

Annons:
thenameless
8/6/14, 9:57 PM
#126

Det behövs ett längre mer ihållande regn. om man gräver lite i jorden är det snustorrt bara ca 5-10 cm ner under ytan

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Leffe
8/10/14, 11:55 AM
#127

Idag kommer jag att sitta på balkongen och redigera bilder. Sedan i kväll ska jag se den viktiga fotbollsmatchen mellan Hammarby och Giffarna Sundsvall på teve

bernil55
8/13/14, 9:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#128

Avatarer saknas för mig nu med på er två som diskuterats förut. Windows 7, Firefox, allt uppdaterat. Och jag har inte fått något mail härifrån på länge men det beror kanske på att ingen skrivit. 😉

bernil55
8/13/14, 9:01 AM
#129

Sidan är konstig också och bilden blev stor och visas annorlunda mot vad de gjort förut.

Leffe
8/15/14, 1:58 PM
#130

Nu ska jag till veterinären och införskaffa multivitamin i gelform till gamla Fröja, som jag trodde jag skulle få ta bort idag. Har provat gammal gel nu ett par dagar och hon har piggnat till och börjat göra sig ren och äta mer.

thenameless
8/16/14, 11:40 AM
#131

Asbra. det är aödrig kul att ta bort en gammal vän. och om multivitaminerna hjälper för att få igång henne.. Så är det ju jätebra

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

bernil55
8/16/14, 7:22 PM
#132

Oj, kan man få liv i gamla katter också med hjälp av vitaminer, så bra! 🙂

Annons:
Leffe
8/17/14, 1:25 PM
#133

I kväll är det dags för delikatess

Foto: Filip Stachowiak

Maria
8/17/14, 2:18 PM
#134

#133 Jag dööör😛 Hoppas du överlever Leffe😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

RuiXue
8/18/14, 12:14 AM
#135

Tur det inte är luktbilder just nu #133 😂

Jennie


RuiXue
8/18/14, 12:18 AM
#136

Oj vilken vecka jag haft! 

Måndag: Möte i Göteborg

Torsdag: Hjälpa till på ett evenemang under Kulturkalaset

Fredag: Konsert med Laleh på Götaplatsen, helt magiskt! 

Lördag: Kräftskiva

Och däremellan hann jag med punktering på rullstolen i Tisdags, akut iväg och hämta innerslangar hos arbetsterapeuten i Onsdags, punktering igen i Torsdags på det lappade däcket när jag skulle iväg till Göteborg så blev att flaxa hem efter en av de nya innerslangarna på väg till stationen och sedan akutresa ut till Hisingen för att få hjälp att byta till ny innerslang på väg till eventet på Kanaltorget. Men mer om eventet tar jag i en separat tråd 🙂

Jennie


bernil55
8/18/14, 9:22 AM
#137

#133 Oscars, mums! 🙂

thenameless
8/19/14, 11:18 AM
#138

Burken är ju oöppnad på bilden, Men ja tur att det inte är luktbilder ändå ifall Leffe publicerat en bild med öppnad burk

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Leffe
8/22/14, 12:58 PM
#139

Nu har jag varit hos veterinären och köpt 10kg kattmat. Räcker drygt en månad.

Annons:
thenameless
8/22/14, 6:16 PM
#140

mmm kattmat….. 🤤

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

bernil55
8/25/14, 10:00 AM
#141

Apropå kattmat: Dom jag bodde hos när jag var liten gav katterna sardiner eller herring (mums) medan vi ungar bara fick vanlig ost och kaviar.  😕

Leffe
8/25/14, 12:14 PM
#142

Två jobbiga dagar. Uppe tidigt idag för de ska komma med ny tunna med flytande syrgas. Vet inte när de kommer. Det är olika tider varje gång. Sedan måste jag städa och ta bort grejer från vägg och bokhylla för i morgon ska de komma och dra fiberkabel till internet. Vet förstås inte vilken tid de kommer så måste alltså vara uppe tidigt. Som gammal "televerkare" förstår jag inte varför de inte kan dra kabeln i de fina nya rör som går mellan alla rum.

bernil55
8/25/14, 1:21 PM
#143

#142 Åh, det är extremt jobbigt att inte veta när folk ska komma. Jag blir så stressad av sånt! Hoppas du hittar nåt bra att roa dig med (katter? ;-))  som lugnar dig.

Städa bort saker är jobbigt också,  orkar du eller kan du få hjälp?

Leffe
8/25/14, 1:38 PM
#144

Jag städar etappvis och sedan kommer syrran och slänger det som ska slängas. Hon är villig hjälpa mig städa, men jag vill klara den biten själv även om jag måste ta bit för bit och lång tid.

thenameless
8/25/14, 10:03 PM
#145

Jag behöver städa men min dammsugare är trasig….

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
8/27/14, 11:57 PM
#146

Alla aktiviteter har hunnit ikapp mig och kroppen protesterar även mot höstvädret som är/vart så nu går det inte i många knop för min del. Förra veckan blev det översvämmning i källaren där jag bor också, det kom en bra bit över 100mm regn på ett dygn, varav över 60mm bara över natten till Onsdag förra veckan.

Tack och lov var det inte speciellt mycket vatten i mitt förråd så inget som direkt blev förstört, men det kommer ta tid innan betongen i golv och väggar torkar igen. Första gången sedan området anlades för 40 år sedan, som det kommer in vatten i källaren under oväder!

Jennie


Annons:
bernil55
8/31/14, 1:10 PM
#147

#146 Översvämningen verkar som ett tråkigt bevis på nya väder-tider. 😕

thenameless
8/31/14, 5:36 PM
#148

Ja människan har sabbat jordens väder ordentligt vi kommer få vänja oss vid fler stormar, regnoväder och översvämningar. blandat med  heta somrar och korat vintrar.

Eftersom politikerna inte påtvingar oss ett annat levnadsmönster för att sakta ner det hela, borde vi göra vårt bästa på egen hand .eller om man bor låglänt  främst vid västkusten… köp husbåt

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

bernil55
9/1/14, 2:41 PM
#149

#148 Syrran och hennes gubbe (Hisings Backa visserligen, något högre) börjar tröttna på husvagnen så jag ska hälsa dem. Om inte annat  kan de ha den som räddningsbåt och tjäna pengar när de som bor lågt håller på att spolas bort…

Leffe
9/1/14, 3:29 PM
#150

Tänk att i lördags var jag till Dressman för att köpa jeans. Då fick jag veta att jag var lite för kraftig. De hade inte byxor med så stor midja som jag har. Fick åka till Dressman XL istället. Hu vad jag måste gå ner

thenameless
9/1/14, 9:18 PM
#151

#149 De får sätta flytkroppar på husvagnen så att den flyter….

Kolla Skåne där drunknar de i biltunnlarna när det spöregnar numera.

jag minns inte vad jag skulle skrivit istället för "korat vintrar" Men jag tror att jag menade att det blir korta vintrar

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
9/2/14, 2:02 AM
#152

Ja, nu i helgen vart det Skåne som fick vädret istället! Det som skedde i Malmö är inte helt olikt det vi hade här för ett par veckor sedan. 

Men så trist med Dressman! Man kan ju tycka att en och samma Dressman kan ha alla storlekar, långt ifrån alla har ju ett Dressman XL i närheten liksom. Pappa brukar kunna köpa jeans på vanliga Dressman och jag brukar köpa skjortor och tröjor till honom där också till jul (brukar höra till bland julklapparna) och XL/XXL brukar fungera för honom på skjortor.

Jennie


Leffe
9/8/14, 12:04 PM
#153

Här hemma försöker solen tränga fram, men den verkar ha det svårt. Själv sitter jag och väntar på ny leverans av syrgas.

Annons:
thenameless
9/8/14, 8:55 PM
#154

Jag har slutat köpa jeans på dressmann för de håller inte särskilt länge. Men billiga är de

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

bernil55
9/9/14, 7:31 PM
#155

Om Dressman: Bra info om (dåliga)  hållbarheten för gubben tänker/tänkte handla där.  Då får han försöka hitta nåt annat ställe kanske.

thenameless
9/9/14, 7:56 PM
#156

#155 Det beror ju på  hur pass ofta han tvättar sina jeans? jag tvättar mina efter varje eller varannan gån jag använt dem. det sliter ju särskilt om man torktumlar. vilket man ju gör om man har tvättstuga…..

Men iaf med den behandlingen tog det bara några veckor innan deras jeans började spricka. för mej

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

bernil55
9/9/14, 9:55 PM
#157

Ok, jag tror inte det blir så ofta tvättat och tror ej han tumlar dem.

Leffe
9/9/14, 9:56 PM
Leffe
9/10/14, 11:27 AM
#159

Jag ska snart iväg och klippa mig. Därefter till polisen för att fixa nytt ID-kort

RuiXue
9/11/14, 10:45 PM
#160

Imorgon blir det en tur upp till Laxå för att hjälpa en vän i nöd! En nätt liten resa på 33 mil ToR men vad gör man inte för en vän? Det är i alla fall bra väg hela vägen nästan, och går alltid att stanna och vila också. Tänkte först tagit tåget upp men när jag åkte tåg i Lördags så ryckte det till så mitt bäcken blev väldigt oskönt efteråt, bilkörning är mer skonsamt för mig, plus att jag då inte behöver kolla på klockan.

Jennie


Annons:
thenameless
9/13/14, 1:12 PM
#161

Det är ju väldigt dyrt att köra så långt dock…

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Leffe
9/14/14, 1:04 PM
#162

Nu har jag givit mitt bidrag till demokratin i Sverige

RuiXue
9/15/14, 4:42 AM
#163

Det blev visst 37 mil i Fredags! Jag kör såpass bränsleeffektivt att det går ungefär en halv tank bensin på den sträckan, så priset blir ungefär samma eller bara marginellt högre än tåget faktiskt, men friheten är så mycket mer när man kör! Kunde stanna till i Finnerödja på vägen vilket var otroligt betydelsefullt för mig då jag inte vart där på 12 år och ett par som betydde mycket för mig som barn (de var som far och morföräldrar för mig) ligger begravda där, det var väldigt rörande att få besöka graven igen! På hemvägen åkte jag om Skövde för att hälsa på en annan vän och hämta lite ljus som jag beställt för en tid sedan 🙂

Jennie


Leffe
9/18/14, 3:09 PM
#164

Nu ska jag beställa tågbiljett. Ska till Köping på lördag. Ska gratta vän som fyller 60

RuiXue
9/21/14, 12:26 AM
#165

Roligt Leffe 🙂

Jag ska försöka boka tåg snart också, ska till Stockholm 27/10 till 2/11 på Unga Rörelsehindrades höstläger😃

Jennie


Leffe
9/21/14, 12:24 PM
#166

Sov till 12 idag. Det var ju alldeles för lång dag igår och vinet var väl också en liten bov i dramat. I morgon blir åter en tidig dag för då ska jag passa syrgasleveransen som kan komma när som helst mellan 8 och 17. Tisdag blir också tidigt för då ska jag på kurs om min sjukdom PAH. De har börjat med lite nytt på Karolinska. Några patienter får träffa läkaren, sköterskorna, sjukgymnaster, arbetsterapeut, kurator. Alla på en gång och prata om sjukdomen.

Alltså uppe tidigt tre dagar av fyra - herre jösses jag kommer att bli ett vrak.😴

RuiXue
9/22/14, 12:32 AM
#167

För tillfället hade det vart skönt med en off knapp någonstans i övre delen av ryggen. Dessa låsningar och all den smärtan det och annat i ryggen innebär, är allt annat än roligt! Lägg till höfter och knän på det sedan. 

Smärtskov var det ja, har gjort alldeles för mycket ett bra tag nu!

Jennie


Annons:
Leffe
9/22/14, 12:34 AM
thenameless
9/22/14, 6:43 PM
#169

Lyx leffe jag saknar tiden när jag kunde sova till 12

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Leffe
9/23/14, 8:00 AM
#170

Sista tidiga morgon på ett tag. Nu är det träffen på Thorax PAH-emhet. Nya given att några patienter ska få träffa alla ansvariga samtidigt. Alltså läkare, sköterskor, sjukgymnaster, kurator osv. Kan nog vara en bra grej.

thenameless
9/23/14, 6:19 PM
#171

Det tror jag säkert då får du cjans att fråga saker till alla samtidigt och de får chansen att se ig och samråda, inte bara läsa varandras journalanteckningar.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Leffe
9/23/14, 7:19 PM
#172

Det var givande, otroligt givande. Nu ska jag få remisser till olika instanser och få rätt gymnastik med mera

Leffe
9/24/14, 2:00 PM
#173

Det ser blött kallt ut utanför fönstret

thenameless
9/24/14, 6:23 PM
#174

Det regnar och är kallt ute nu. Inte skoj längre att jobba utomhus. Hoppas på ett snart slut och nya sysslor inomhus

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
Leffe
9/27/14, 12:04 PM
#175

Ska ut och handla. Sedan i kväll blir det speedway på teven

RuiXue
9/28/14, 1:18 AM
#176

Tågbiljetter bokade och taggad till tusen! Om en månad är jag i Stockholm i nästan en vecka 😃

Jennie


Leffe
9/28/14, 1:26 AM
#177

Välkommen till civilisationen

RuiXue
9/28/14, 1:29 AM
#178

Haha Det ska bli riktigt skoj! Har inte vart i Stockholm på snart 9 år faktiskt, trots att jag bor längs med Västra Stambanan och SJ2000 bara tar 2:40 upp ifrån grannstaden😂

Men är det något speciellt att tänka på när man ska med tåg i rullstol? Har bokat rullstolsplats med stol, men tänker mest på bagage. Är det någon gräns för vad man får ta med sig? Blir skjutsad till tåget och mött på Stockholm C av någon och ämnar ha en vanlig resväska med mig av "charterstorlek" så det är inget man slänger upp i knät precis🤔

Jennie


Leffe
9/28/14, 1:40 AM
#179

Bagaget vert jag inget om, men personalen är väldigt hjälpsam

thenameless
9/28/14, 9:25 AM
#180

Jag tror nog att de hjälper dig av med väskan samtidigt som de lämpar av dig i rullstolen på perrongen.

Sen får du hoppas på att du har hjul på väskan som den inte är av storlek "bära i knät", Har du tur finns ddet någon hjälpande människa som hjälper dig att bära kanske?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Leffe
9/29/14, 10:03 AM
#181

Sitter här med en Cornish rex liggande bakom nacken och över axlarna. Dagen kommer gå i lugnets tecken. Solen skiner ute.

Annons:
RuiXue
9/30/14, 1:57 AM
#182

Kommer ha en resväska med fyra hjul under som man inte måste luta för att få med sig ens, utan den kan stå rakt upp och rulla, då kan jag nog till och med klara väskan själv korta sträckor🙂

Jennie


Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: