Annons:
Etiketthjälpmedel
Läst 1856 ggr
bernil55
12/5/13, 12:21 AM

Ny elrullstol

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har fått en innerullstol! Den kom i måndags och jag kör ganska bra. Hoppas orka berätta mer sen. 

Här kan man läsa mer så länge.

Annons:
thenameless
12/5/13, 9:08 PM
#1

Den ser ut som en invecklad kontorsstol. grattis! 

Hur fungerar den i  hörnor/svängar?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
12/5/13, 9:39 PM
#2

Härligt! 
Ser ut som om det är en avancerad arbetsstol som även fungerar som inomhus elrulle🙂

Jennie


thenameless
12/6/13, 2:13 PM
#3

En sådan skulle man ha på kontoret. om man någonsin hamnar på ett sånt igen?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

bernil55
12/8/13, 10:28 PM
#4

Ja, jag la just ut en bild på min utomhusrulle så då passar jag på lite här med.

Utomhusrullen har bakhjulsdrift men denna är framhjulsdriven. Gissa om det var svårt i början och är ännu ibland. Jag får ju inte med mig häcken! 😃

Annars är det otroligt så bra det gått. Ryggstöd brukar aldrig funka, men detta är perfekt. Dom kunde sänka den så jag precis får in benen under köksbordet. Vid databordet är det dock lite fel, för tangentbordshyllan är så låg och det stämmer inte med axlarna heller, så det får jag ta upp med de kloka och se om det går göra når åt.

Men jag gillar den verkligen! 🙂

Jag går i alla fall med rullator så mycket jag orkar för att behålla lite muskler.

thenameless
12/8/13, 10:44 PM
#5

Det borde väl gå att höja databordet? Så problemet är nog snart löst.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

bernil55
12/9/13, 12:40 AM
#6

Finns inget enkelt sätt att höja bordet (Tangentbordsskivan gäller det bara men den är fast också ). Vet ej om dom kan/vill/får fixa sånt.

Tror inte jag skrev här ovan att sitsen går höja och sänka, jag kan åka upp så jag når en del av tredje hyllan nerifrån i överskåpen. Men mina långa ben gör att jag ej kan sänka mer än vad jag gjort vid borden.

Annons:
thenameless
12/9/13, 8:02 AM
#7

Det är inte alltid bra  att vara lång tydligen?

Ja du måste troligen höja hela bordet?. Går kanske att göra med en vev eller spak? Datorbord brukar vara anpassningsbara. Annars får ni sätta klossar under benen på bordet.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
12/9/13, 1:22 PM
#8

Klossar under databordets ben är en enkel och snabb lösning, om det nu är ett bord där man kan lägga något under så. Annars kanske en lösning kan vara att skaffa ett nytt databord som är mer anpassningsbart?

Jennie


bernil55
12/9/13, 2:31 PM
#9

Jag brukar ha en relativt normal gäst vid databordet också så det ska anpassas bara lagom.  😉

Bordet är relativt nytt och  fint. Ska fundera…

thenameless
12/9/13, 5:12 PM
#10

Du får låta din gäst sitta i ditt knä när h*n använder datan  😉

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Upp till toppen
Annons: