Annons:
Etikettövrigt
Läst 877 ggr
Leffe
2013-11-25 14:41

T-banetåg körde på permobil

Annons:
thenameless
2013-11-25 15:50
#1

"Han hjälptes upp på perrongen, av medpassagerare Sedan gick han därifrån" … Jag är visserligen gående som ibland åker rullstol men har man permobil trodde jag man var allvarligare handikappad än mig?

Och man lmnar väl den inte bara så?

I London med flera länder där de har satt upp väggar längs perrongen emot tågen hade nog inte detta hänt?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
2013-11-25 17:23
#2

Det är långt ifrån alla stationer i London som har väggar. I alla fall när jag var där på skolresa så var det bara Jubilee line som hade väggar. Köpenhamn har också väggar, på stationerna inne i stan, men kommer man bara ut till utkanten av stan till småstationer så är det inga väggar. 

Känns verkligen lite olustigt med "öppen perrong" när man har något med sig eller om man sitter i rullstol, man vet ju inte vad folk omkring kan få för sig. 

Vad gäller Permobil så kan man få en om man uppfyller vissa kriterier med gångförmåga så man måste inte vara helt oförmögen att gå, bara väldigt begränsad, så det kan hända att mannen kunde gå såpass att han kunde komma upp och ta en taxi?

Jennie


RuiXue
2013-11-25 17:24
#3

Sedan framgår det inte heller om det var en Permobil eller bara en elscooter, allt med el kallas ju permobil i media🤔

Jennie


Leffe
2013-11-25 20:34
#4

Jag har en permobil fast jag kan gå. Det är att jag kan inte gå så långt.

thenameless
2013-11-25 23:32
#5

Okej, bra att nu klarar upp hur det funkar.

I staterna så sätter de ju fettona i elskotrar, så de kan bli ännu fetare.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Leffe
2013-11-25 23:46
#6

Permon tillhörde tydligen inte den som körde den över kanten

Annons:
RuiXue
2013-11-26 08:02
#7

Tycker i så fall himla synd om personen som förlorade sin Permobil. Det är ju inte lätt att få en genom sitt landsting precis, och de kostar väldigt mycket pengar om man köper en själv!

Jennie


thenameless
2013-11-26 20:36
#8

Det var därför jag reagerade på  att han bara drog.. jag tycker killen borde stannat kvar och försökt få den bärgad innan tåget demolerade den, Särskilt om han lånat den av en polare.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

bernil55
2013-11-26 22:47
#9

Mycket skumt i den artikeln. Men att man går ifrån sitt elfordon behöver inte vara helt galet. Fast jag har inte rullatorn med på elrullen så jag tar mig möjligen ett steg med kryckor, typ. När man har MS är uttröttbarheten ett stort problem, så en del kan gå helt ok i kanske 50, 100, 200 m etc, sen är de slut! Därför rullstol trots att man "kan gå".

Man får inte låna ut sin elrullstol, så den var nog stulen?

thenameless
2013-11-27 01:27
#10

#9 Jag har svårt att tro att du skulle lämna din elrulle på tågspåret och gå därifrån bara om den körde ner på spåret i jämtland?

Vid någon punkt måste man ju gå därifrån? kanske efter att man fått besked om att  "bärgare är på väg" eller att "delarna kommer levereras hem till dig i en svart sopsäck med Sj s logga på."

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Upp till toppen
Annons: