Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 631 ggr
RuiXue
11/18/13, 11:31 PM

Hej hej allesammans!

Tänkte att det var på tiden att jag presenterar mig ordentligt här!
Får ursäkta att det tagit sådan tid, men har haft mycket utmattning de senaste dagarna och blev med ny dator förra veckan så det har vart mycket på en gång här. 

I alla fall, Jennie heter jag och jag är 28 år, bor i en etta tillsammans med min katt, i en småstad ungefär en timma från Göteborg, bor i samma grannskap som mina föräldrar vilket är otroligt skönt när kroppen inte hänger med!

Jag lever med ett rörelsehinder i form av Ehlers Danlos Syndrom och är rullstolsbrukare på deltid för att avlasta muskler och leder. Ehlers Danlos Syndrom är en medfödd bindvävssjukdom som bland annat orsakar överrörliga, instabila leder som ibland lätt hoppar ur led helt eller delvis samt orsakar mycket värk och trötthet. 

Har många intressen men just inom rörelsehinder så har jag ett stort intresse för lika villkor i samhället både vad gäller framkomlighet och att man ska få rätt hjälp oavsett vart man bor i landet.

Blev i förra veckan Sajtvärd här på Rörelsehinder iFokus efter att bumbleboo valt att låta värdskapet gå vidare, och jag hoppas på att vi allihop tillsammans kan få mer liv i sajten och skapa en guldgruva av information samt bevara den fina atmosfär som är här!

Är det något särskillt som du vill läsa om eller veta mer om så kom gärna med förslag till artiklar, det kan du göra antingen här i tråden eller över PM. Vill du själv skriva artiklar för sajten så kan vi lösa det också! 🙂

Mvh

Jennie

Jennie


Annons:
Upp till toppen
Annons: