Annons:
Etiketthjälpmedel
Läst 1457 ggr
VildaVittra
11/10/13, 7:57 PM

På önskelistan till jul?

Snubblade på den äldre artikel på nätet och såg något som vore en dröm att det fanns tillgängligt för de som färdas i rullstol i vårt snöiga land vintertid.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1347133/Disabled-man-banned-using-road-tank-wheelchair-killjoy-DVLA-chiefs.html

Tänk vad många ryggar och axlar som skulle sparas på brukare samt assistenter om man inte behövde ta den manuella bara för att det har snöat.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
thenameless
11/10/13, 8:40 PM
#1

Cool grej. Men myndigheterna vill inte att vi ska ha full tillgänglighet till samhället. Det är bara en charad/spel de kör med.

Den där stolen med larvfötter är ju skitbra i terräng. Men det finns väl risk att man förstör trottoarer  o annat med den?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

VildaVittra
11/10/13, 8:48 PM
#2

Jag tror mer att det är pga okunskap, en politiker kom till äldreboendet där jag jobbade i min ungdom och frågade om vi stängde på somrarna. 🤦‍♂️

"Men det finns väl risk att man förstör trottoarer  o annat med den?"

Nä, det har du rätt i, blir säkert billigare att byta ut trasiga assistenter istället. 😃

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

thenameless
11/10/13, 8:54 PM
#3

Du jag tror inte att politikerna vill att  deras muppar ska ta sig ut i terrängen? Och jag antar att om en assistent är så dum att den hjälper oss ut? 

Får denne skylla sig själv. Det finns ett outsinligt lager av personer/arbetslösa som de kan ersätta dem med och det vet komun gubbarna även i england

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

VildaVittra
11/10/13, 9:03 PM
#4

#3 Jag menar på att politiker inte vet tex hur tungt det är att köra rullstol i snömodd.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

thenameless
11/10/13, 9:19 PM
#5

I vissa fall vet de det. De har varit på workshops och liknande inför utredningar av lss och andra sociallagar.

De väljer att blunda för detta fakta. jag är inte naiv längre jag har sett människans mörka sidor

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

bernil55
11/11/13, 11:00 AM
#6

#3 "Du jag tror inte att politikerna vill att  deras muppar ska ta sig ut i terrängen?"

Du namnlöse, jag måste ju tokskratta mitt  i eländet. Tack, för att du uttrycker dig så målande! 😃

Hälsningar från en mupp som längtar ut i terrängen eller åtminstone skulle vilja ta sig till soprummet även på vintern! 🙂

Annons:
Leffe
11/11/13, 12:38 PM
#7

Tänk när en så "rik" kommun som Solna totalt struntar i snöröjningen. Det är tydligare billigare att folk rasar och bryter ben än att ha snöröjning. Tänk då att ta sig fram med rullstol och detta är ändå i centrum av en stor stad.

thenameless
11/11/13, 12:50 PM
#8

Grejen är ju att när vi bryter benen av oss är det inte Solna Stad som betalar utan Landstinget. Skottningen däremot får Solna Stad betala för.

Det är så de tänker våra kära politiker. Allt för att hålla budgeten. 

En Sådan el-rulle med larv fötter borde med de premisserna vara tillåten i Solna och andra kommuner som väljer att inte ploga och skotta.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Leffe
11/11/13, 12:53 PM
#9

Du har nog rätt.

En elrulle med larvfötter borde vara ok. Bostadsföretaget jag bor hos har jag för mig kör med en lite traktor med larvfötter för att ploga gångvägarna på gården. De måste ju hämta och lämna den någonstans. Klart de har en kanske en transportbil för det

thenameless
11/11/13, 12:56 PM
#10

Ja och om de använder en sådan traktor… Då borde det ju vara okej för dig att åka i en  Rulle som drivs på samma vis på deras gator. Rent logiskt

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Leffe
11/11/13, 1:00 PM
#11

Tänkte just så, men undrar hur mitt hallgolv skulle klara larvfötterna. Jag har elrullen stående i hallen

thenameless
11/11/13, 1:06 PM
#12

Du får göra som på landet och ha en utestol och en innestol.

Någon som jag läste om hade fått lov att ha ett rullstolsgarage på gården. Ett sånt där litet grönt i korrugerad plåt med drag dörr. kolla med din värd/förening.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Leffe
11/11/13, 1:13 PM
#13

Det är en utestol jag har stående i hallen. Där ställer jag den bland annat för laddning

Annons:
thenameless
11/11/13, 4:27 PM
#14

ok, då kan du ju ta den ut till "terränggaraget"

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
11/11/13, 9:18 PM
#15

Ett företag i Australien gör riktigt bra terräng gående elrullstolar också, Magic Mobility heter företaget. Tyvärr finns deras rullstolar inte i Sverige ännu, men hoppas på att de en dag kommer hit också!

Jennie


Upp till toppen
Annons: