Annons:
Etiketttillgänglighet
Läst 915 ggr
bernil55
2013-10-23 09:54

Tillgänglighetsguide

Vi har en tillgänglighetsguide - bra va? Jag har inte kollat själv men ska göra det sen.

Annons:
bernil55
2013-10-23 09:58
#1

Det ante mig  - det finns ingen frissa för oss som sitter i rullstol! 😭 Tur jag lyckats hitta en (inom gångavstånd) som kommer hem till mig! Och tur jag inte har så stort behov av att vara proper. 😎

thenameless
2013-10-24 00:56
#2

Schysst att ni har en sådan hos er. I min hemkommun har dom ingen tyvärr… 

Undrar om man borde tipsa dem om en sådan??

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

bernil55
2013-10-24 15:22
#3

Här ser man hur det gick till, tipsa absolut! Snart blir det lag kring det här också, ny länk kanske kommer.

bernil55
2013-10-24 16:34
#4

Löfte om lag om att icke tillgänglighet ska räknas som diskriminerande.

thenameless
2013-10-24 21:14
#5

Ska göra det när jag känner mig riktigt motiverad. än så länge går det riktigt bra här tycker jag. Det är bara de mindre affärsidkarna som är lite dåligt anpassade

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

bernil55
2013-10-24 23:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Här har vi så många fina, gamla hus som man inte få hacka i. Men jag tog kort på en bra lösning sist jag var på stan. Här fanns det plats för en så rejäl grej.

Annons:
bernil55
2013-10-24 23:58
#7

Annars brukar det ibland finnas bakvägar men sånt är ju inte kul…

Jag stod och stirrade utanför en skoaffär sist där det skulle ha gått fixa så enkelt, det var bara en högst en dm hög tvär tröskel. Varför inte en avfasning eller ramp då, undrade jag.

thenameless
2013-10-25 11:57
#8

Ja sådana är ju knepiga att ta sig över i en el-rulle. Det går liksom inte att ta tag i dörrkarmarna och dar sig upp heller…

Vårt centrum är ganska nybyggt så man kommer in, problemet kan vara att det är för trångt därinne eller att disken är för hög.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

bernil55
2013-10-25 12:28
#9

På Kappahl här har dom en disk som dom lätt vevar upp eller ner! 🙂 Dom hade visst fått nån utmärkelse också, tror jag.

Annars är det största problemet att dom idioterna (inte Kappahl utan andra) ställer extra vagnar och grejer i varenda ledig gång! Idioter! 😡 Även min kära Ica Kvantum…

thenameless
2013-10-25 18:07
#10

"dra sig upp" skulle det  ju stå…

Men jag kan ju verkligen hålla med om att dessa gamla femtiotals centrum är värdelösa med sina trappsteg in i varenda fastighet/butik.

Men iaf Tiollgänglighetsguiden ni har på Jämtlands hemsida var bra. jag önska som sagt de hade en sådan på min kommuns hemsida

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Upp till toppen
Annons: