Annons:
Etiketttillgänglighet
Läst 951 ggr
ElLobo
10/11/13, 10:33 AM

Strandsatt på kaklet

Simhallen ska vara öppen för alla oavsett funktionshinder. Men Anna Honak kommer endast fram till kanten av bassängen. Liften som hon tidigare använt är mer ett museiföremål än en faktisk hissanordning.

Länk: Strandsatt på kaklet

Annons:
thenameless
10/12/13, 12:09 PM
#1

"– Liften har varit trasig hela terminen. De har sagt att de skulle skicka någon slags tekniker. Men det blir ju inget av det, säger Anna Honak.

Och varje vecka har man från badhusets håll sagt att hon ska ringa nästa vecka. När den veckan väl har kommit möts hon av samma besked."

Tråkigt när det blir så. De har ju lokaliserat de som installerade den så de borde kunna laga den. De väntar väl bara på klartecken ifrån alla inblandade parter?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
11/9/13, 4:00 AM
#2

Himla tråkigt när det blir så😕

Men en liten fundering jag har är: Kan inte en eller ett par personer bara hjälpa Anna ner i vattnet? Inte det ultimata kanske med tanke på tyngd osv. Men det finns ju många hjälpmedel just för att kunna lyfta och bära en patient. De borde ju kunna få in någon sele, det skulle i alla fall kunna fungera om det är en bra trappa ner i bassängen och inte bara en stege🤔

Jennie


thenameless
11/9/13, 4:18 AM
#3

#2 Det tror jag nog att de gör om de inte är helt pantade?

Men man måste ju formulera sig så för att de ska agera. Ingen optimal situation men jag är övertygad om att "Anna" kan ta sig i om hon verkligen vill+ fast liften vore bäst

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
11/10/13, 1:41 AM
#4

Det enda som egentligen sätter totalt stopp är just om det bara finns stege till bassängen. Men det framgår ju inte i artikeln. Om det nu är så att det bara finns stege, så kan kanske Anna ta sig ner i vattnet men hon kommer då inte upp igen.

Jennie


thenameless
11/10/13, 1:28 PM
#5

De kan ju dra upp henne, Men det är förstås väldigt obekvämt.

Men man kan ju kanske lägga någon form av matta på kanten man kan dra upp henne över för att slippa skavsår?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
11/11/13, 5:59 AM
#6

Ja, man kan ju tycka det! Det finns många lösningar på problemet i alla fall, tills de får lagat liften eller bytt ut den. Det handlar mest om att se möjligheter istället för bara hinder.

Jennie


Annons:
thenameless
11/11/13, 1:07 PM
#7

Precis så jag såg det

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Upp till toppen
Annons: