Annons:
Etikettbemötanden
Läst 1956 ggr
Maria
9/5/13, 3:13 PM

Ovänligt bemött

För första gången sedan jag blev sjuk har jag blivit otrevligt bemött.

Jag blev mest förvånad men efter en stund blev jag riktigt ilsken😡

Jag gick på bussen. En kvinna före mig slog sig ner på sätena som är avsedda för handikappade. Hon satte sig ytterst och satte sin väska på den andra stolen.

Jag frågade om jag kunde få sitta därinne.

Då rev hon till sig handväskan och vandrade bakåt i bussen.

Jag glömde av det hela men vid en hållplats är det någon som knackar mig på axeln. Damen ifråga kommer med en lång harang att man kan faktiskt ha ont i lederna utan en "tjusig krycka"

-Va??? 

Jag hade redan glömt bort henne och fick inte fram ett ljud men kom givetvis på en massa bra svar sedan hon gått.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Lena E
9/6/13, 11:36 PM
#1

Jättetråkigt att denna person inte förstår att ni kunde suttit där båda två och denna knäppa kommentaren ifrån henne efteråt !! Man blir ledsen när dom inte förstår !!

DesK
9/8/13, 9:37 PM
#2

Fy så trist! 😡 Jag råkade ut för nått liknande när jag var barn, gick på kryckor och satte mig på handikapplatsen, sen kom en äldre dam på som skällde ut mig och talade om att platsen var till för de äldre och inte för barn och unga!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

thenameless
9/11/13, 1:10 AM
#3

Det är bara att konstatera att människor i allmänet är egoistiska idioter som blir stötta när inte ser hur jobbigt just de har det.

Jag tror de flesta härinne har varit med om liknande upplevelser?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

[annajohannas]
9/30/13, 5:21 PM
#4

Har också varit utsatt för liknande. Men jag sa till vederbörande, att man kan inte se alla handikapp på utsidan, och att man inte behöver vara gammal för att ha något handikapp. Och då lommade personen iväg, efter att bett om ursäkt.

thenameless
9/30/13, 6:33 PM
#5

Det löjliga är ju att Maria bara frågade om hon fick sätta sig brevid, Det var ju inte som att hon kom och krävde att få ta hela dubbelsätet och att damen skulle flytta sig

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

[annajohannas]
9/30/13, 11:16 PM
#6

Vissa människor är helt enkelt för fräcka, och anser att bara de har tillåtelse att vara handikappade.

Tycker förövrigt att det är oartigt att sätta upp väskor eller påsar på stolar, och uppehålla platser.

Annons:
thenameless
9/30/13, 11:36 PM
#7

#6 Jag kan bara hålla med, jag kan sätta mina väskor bredvid mig på sättet men flyttar på dem om någon verkar vilja sitta.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

bernil55
10/1/13, 9:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Kanske lite Off Topic, men ändå:

På den tiden jag åkte buss, hade jag redan väldigt svårt för värme. Det är också ett handikapp! På innerplatsen hamnade man intill ett glödhett element och jag blev spysjuk med mera. Alltså satte jag mig på ytterplatsen, där det var lite bättre. 😎

Inte bra! Men om någon tittade/såg ut att behöva plats, lät jag dem sitta innanför. Men det var fler än jag som inte pallade att sitta *inklämd så i hettan.

* Just det, klaustrofobin också. 😭

Tack och lov att tiden med heta bussar är över!

Men… jag tackar och lovar om jag slapp färdtjänsten också…. 😭

Det var ledset, men nu glatt: Tack och lov är det ännu barmark och jag kan ta rullstolen till affären i huset intill och även till de vackra lönnarna och nyponen intill. 😃

thenameless
10/1/13, 7:50 PM
#9

De flesta verkar vilja sitta på platsen ut mot gången, Kanske av samma anledning som du? jag har alltid funderat över det. Själv hamnar jag  ofta där då jag är bredaxlad och sätena verkar vara måttade efter någon liten västeråsare ellertysk?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

bernil55
10/8/13, 9:46 AM
#10

Ja, det är nog skönare för de flesta, av olika anledningar, att få bre ut sig! Men att man känner sig inträngd och blir varm måste vara hemskt för många!

thenameless
10/8/13, 5:10 PM
#11

Det är det, Visst kan det vara skönt när radiatorerna är på om vintrarna på bussar och tåg, Men om det är mycket folk kan man ju inte ta av sig jackan när man värmts upp och behöver svalka av sig, då blir det lätt olidligt

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Upp till toppen
Annons: