Annons:
Etikettneurologiskt-handikapp
Läst 1688 ggr
millam
7/20/13, 7:30 PM

punka..

Fick punka förra veckan på ena hjulet på min manuella stol. Åkte och fick den fixad samma dag, efter timmars väntan.

Nu är det punka igen, i samma hjul, en sommarlördag.. vilket betyder att jag får sitta inne söndan med.. måndag tillbaks till och laga, vänta där.. Har inte ork med sånt.

Undrar, hur många stolar får man ha? När sånt här händer skulle det vara bra att ha 2 stycken, så man kunde byta. Eller i alla fall extrahjul som man kan byta till om det skulle hända, det kunde ju varit långhelg.

Finns det nån som har det så? flera stolar, eller extrahjul eller nåt?

Annons:
pudelfixa
7/21/13, 9:20 AM
#1

hej, det finns Punkteringsfritt  passar endast drivhjul gjorda för punkteringsfria däck. kolla www.panthera.se

millam
7/21/13, 3:07 PM
#2

Tack! Men fattade inte riktigt, jag har ju Panthera.. finns det nån speciell som ska vara punkteringsfri? Eller borde alla panthera vara det? Har haft denna stol några år, detta har aldrig hänt förut. Två ggr på raken..

thenameless
7/21/13, 3:33 PM
#3

Jag tror nog att de punkteringsfria är märkesoberoende?

jag har en gammal Swede Elite stol. Och har de senaste åren kört helgjutna däck. Jag tror att tekniken på rullstolshjul/nav är densamma  därför kan man vid behov byta friskt.

Alternativet är ju att du lär dig att laga punkteringar 😉

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

millam
7/21/13, 9:40 PM
#4

Tack igen! Skall åka laga den imorgon, bra att veta. Kan ju fråga killarna som lagar såna! Ha lite kunskap för att kunna fråga känns bra!🌺

thenameless
7/22/13, 9:20 AM
#5

Visst gör det? Men fråga kan man ju alltid göra. "Frågar man inte får man inte veta" som jag brukar säga

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

millam
7/22/13, 1:23 PM
#6

Visst är det så!

Nu har jag gjort det, och bytte till såna hjul! Fick veta att dom flesta föredrar vanliga hjul trots punka då och då. Förstod varför.. Dom är trögare att köra med, är inte lika lätta och flexibla. Men just nu föredrar jag dom i alla fall!

Annons:
thenameless
7/22/13, 7:11 PM
#7

Ja så är det. men jag tyckte inte det var någon nämnvärd skillnad och vande mig fort. Nu måste jag bara ta mig för och tid att kontakta dem angående mitt ena framhjul som lossnat. tur att det går att åka trehjuligt

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

millam
7/22/13, 11:36 PM
#8

Hoppas jag också vänjer mig fort!

Framhjulen är också ett kapitel för sig. Lossnat har aldrig mina gjort, däremot gummit eller vad det nu är som sitter på hjulet. Då har jag lyckats pilla dit den igen så att jag kunnat rulla försiktigt ett par dagar till tills det passar att åka byta. Dom lossnar ofta, får åka och byta dom varannan månad ungefär då dom slits nåt enormt.

thenameless
7/24/13, 2:14 AM
#9

Åfan, jag brukar som du bara vrida tillbaka däcken om de lossnar, det gör de som tur är sällan för mig.

Mitt länk hjul/framhjul  lossnade när jag fastnade i en is skreva i våras. jag fastnar ofta i sådana på våran gård eftersom den plogas så dåligt, snömoden fryser  och det bildas sprickor med mer som jag fastnar i, har man fart kan det bli ett bryt så att muttrar lossnar eller saker går av/sönder.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

millam
7/24/13, 12:29 PM
#10

Oj.. is är jobbigt..

Ungefär som på stan mellan gatstenarna då. Vågar inte ha fart på dom, bara på helt slät yta. Nu är det inte så enkelt med de nya däcken ens komma upp till sån fart, men musklerna växer!

thenameless
7/24/13, 8:54 PM
#11

Inget ont som inte för något gott med sig då :-) Som sagt det var några år sedan jag bytte så jag minns inte riktigt hur jag opplevde det mer än att det kanske var lite tyngre. men som du säger musklerna växte så nu tänker jag inte så mycket på det. Men jag måste fixa framhjulet snart det är irriterande

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Upp till toppen
Annons: