Annons:
Etikettersjukdomarskador
Läst 1461 ggr
pudelfixa
2013-07-18 09:16

rullstol i agusti

hejsan. jag kommer att fa en rullstol i agusti manuell, kan man ocksa kunna fa en el-driven for vinter korning, nagon som vet? Manuell ar ju eller ska man saga omojlig att ta sig fram i vinterfore. Nagon som kan tipsa om den " basta manuella rullstolen".

Annons:
thenameless
2013-07-19 21:10
#1

Det är ju efer tycke och smak samt dina behov. En del vill ha en så lätt ocg behändig som möjligt emedan andra vill ha en större och stadigare. för vintern kan jag iaf rekomendera plast drivringar för de blir inte så kalla. breda hjul ger bättre greppmen har andra nackdelar.

Manuella rllstolar är generellt väldigt lika om man inte har anpassat sin stol efter egen smak och därför jämnbra. skaffa en skön sittdyna bara

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

pudelfixa
2013-07-20 07:07
#2

tack for svaret, vad jag forstar sa far jag prova mig fram, el till vinter forstar jag, det ar bara halla tummarna att man far det ocksa men man far val stanga sig blodig innan det gar vagen, gillar att vara ute ovasett vader.

thenameless
2013-07-20 11:38
#3

Jag var baa ett barn när jag fick min försa  så jag minns inte hur det gick till mer än qt jag fick testa på HC och av dem jag fick prova kunde jag välja en. sedan anpassade de den efter  mina eventuella önskemål. Vid byte måste man vet vem som är ens LSS samordnare eller vad de kallas? som får göra en behovsprövning. Och lycka till med dt i dagens samhälle. själv har jag en stol som håller på att falla i bitar men drar mig för den "fajten"

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

bernil55
2013-07-22 01:08
#4

Jag har alltid bara haft elrullstol, fick den för länge sen (10 år kanske) och den bara går. Rullar menar jag. Jag kunde aldrig köra manuell. Min funkar bra på vinterföre, förutsatt att det är plogat och inte slasksföre.

Sen hur lätt/svårt det är att få elrullstol idag vet jag inte. Helt säkert svårare, men det varierar mycket mellan landstingen.

Upp till toppen
Annons: