Annons:
Etikettvardagsbestyr
Läst 1308 ggr
thenameless
6/20/13, 10:46 PM

Klara dig själv Micke

Försäkringskassan kastar ut Mikael Andersson, 49.

Avsaknad av ben och armar är inte ett tillräckligt starkt skäl för att få hjälp i det nya tuffa Sverige.

– Jag straffas för att jag kan borsta tänderna själv, säger Mikael Andersson.

javascript:nicTemp();

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
bernil55
6/22/13, 12:48 AM
#1

"Ska det vara såhär?" står det när jag pekar på länken. 😉

Men jag hade redan läst det. Ett av många exempel på hur folk mister sin assistans, men ett ganska extremt exempel. Fast vad jag  har förstått är han en mycket duktig kille, trots sitt extrema handikapp.

Men det är hemskt att läsa hur allt faller nu för både funktionshindrade och assistenter. 😢

thenameless
6/22/13, 4:09 AM
#2

ska det vara så här? skrev jag själv. 

Men allvarligt den här killen saknar armar och be och behöver som alla hajar hjälp med "allt" han har kommit på ett sätt attborsta tänderna själv oc bara för det så tolkar försäkringskassan med hjälp av lite lika domar det som att han inte behöver assistans? eller behöver. De ser det som att han klarar sig själv och kan sluta ligga   skattebetalarna till lags och ta hand om allt själv eller använda sin sambo. Jag tycker det är sorgligt självklart strävar väl alla normalt funtade skröppel efter att klara sig själva så gott det går? Men saknar man armaroch bn finns det ju begränsningar och nu ska hans partner tvingas rycka ut gratis.Klart som fan att den relationen  kommer spricka ganska snart.

Det finns ingen  empati kvar i Sverige idag. det är bara "sköt dig själv och skit på andra". 

Jag önskar att de satt ut mig till trollen när jag föddes som de gjorde förr i tiden.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

bernil55
6/22/13, 7:30 PM
#3

Haha, jag såg en konstig länk med konstig text så jag vågade ej klicka.

Jo, det är bedrövligt. Läste just en annan artikel i ämnet, riktigt ruggig.

Så lång tid får det ta

 Ur en kommentar:  en handläggare från lss uttalade sig om att hon minsann gick o bajsade en gång i veckan o inte fyra fem gånger om dagen

thenameless
6/22/13, 11:35 PM
#4

Jag är glad att jag inte är i behov av assistans själv (även om jag undrar ibland) Fruktansvärt att inte få hjälp at kunna fungera.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

millam
6/23/13, 1:25 AM
#5

Bedrövligt!

Att dom som bestämmer, friska människor med bra levnadsvillkor, inte kan leva sig in i den handikappades situation är i och för sig förståeligt. Men dom skall ju företräda hela befolkningen, då är deras skyldighet att sätta sig in i andras situation! Det man inte kan tar man reda på, innan man bestämmer vad som är rimligt!

Skulle dom själva vilja leva i den osäkerheten? Sverige har blivit hård och kall, omänsklig, de senaste åren. Ser en tydlig attitydförändring i samhället, där pengar har mera värde än människor. Tyvärr.

thenameless
6/23/13, 11:24 AM
#6

Oprpduktiva medborgare skall sållas bort till något hörn där de inte stör eller kostar för mycket. Det är som att vi är tillbaka till tiden innan 70-talet då de stängde institutionerna och släppte ut oss  i samhället.

Varningstecknen har funnits länge.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
Upp till toppen
Annons: