Annons:
Etikettmedfödda-ryggmärgsskador
Läst 1621 ggr
Raven88
2013-05-23 11:27

Träna i rullstol på F&S Tyresö

Hej!

Var på Friskis & Svettis i Tyresö igår och det var jättefräscht. Fick träffa deras instruktör som sitter i rullstol och han visade mig runt och berättade om utbudet. de har ett pass som är anpassat om man sitter i rullstol som heter cirkelträning rh. Han förklarade att det är ett styrketräningspass som alla kan vara med på oavsett om man sitter i rullstol eller inte och förflyttningar i och ur rullstol finns inte så du sitter kvar i din rullstol genom hela passet. Men som sagt det var jättebra bemötande och jag kände mig inte uttittad för att jag sitter i rullstol. Oj höll på attt glömma en sak. han hade gjort en utbildning på alla instruktörer om hur man instruerar någon som har en funktionsnedsättning

Annons:
thenameless
2013-05-25 16:52
#1

Trevligt och ett altrnativ till RehabCenter i Frösunda där de också har ett gym för rullstolsburna.

Tyresö är tyvärr aldeles för långt bort för mig

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Maria
2013-05-25 16:58
#2

Det låter riktigt bra🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

thenameless
2013-05-25 20:36
#3

Ja fast båda alternativen är nog långresa för dig bumbleboo?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Raven88
2013-05-27 10:57
#4

Kan verkligen rekomendera F&S tyresö. Vill ni så kom och titta. Jag blev helt såld. NI kommer bli riktigt bra bemötta

thenameless
2013-05-27 17:53
#5

Det ror jag säkert. jag skulle prova om det inte låg så förtvivlat långt bort. Ca två timmar kommunalt enkel resa för mig.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Upp till toppen
Annons: