Medfödda ryggmärgsskador

Träna i rullstol på F&S Tyresö

2013-05-23 11:27 #0 av: Raven88

Hej!

Var på Friskis & Svettis i Tyresö igår och det var jättefräscht. Fick träffa deras instruktör som sitter i rullstol och han visade mig runt och berättade om utbudet. de har ett pass som är anpassat om man sitter i rullstol som heter cirkelträning rh. Han förklarade att det är ett styrketräningspass som alla kan vara med på oavsett om man sitter i rullstol eller inte och förflyttningar i och ur rullstol finns inte så du sitter kvar i din rullstol genom hela passet. Men som sagt det var jättebra bemötande och jag kände mig inte uttittad för att jag sitter i rullstol. Oj höll på attt glömma en sak. han hade gjort en utbildning på alla instruktörer om hur man instruerar någon som har en funktionsnedsättning

Anmäl
2013-05-25 16:52 #1 av: thenameless

Trevligt och ett altrnativ till RehabCenter i Frösunda där de också har ett gym för rullstolsburna.

Tyresö är tyvärr aldeles för långt bort för mig

Anmäl
2013-05-25 16:58 #2 av: Maria

Det låter riktigt braGlad

/Maria

Anmäl
2013-05-25 20:36 #3 av: thenameless

Ja fast båda alternativen är nog långresa för dig bumbleboo?

Anmäl
2013-05-27 10:57 #4 av: Raven88

Kan verkligen rekomendera F&S tyresö. Vill ni så kom och titta. Jag blev helt såld. NI kommer bli riktigt bra bemötta

Anmäl
2013-05-27 17:53 #5 av: thenameless

Det ror jag säkert. jag skulle prova om det inte låg så förtvivlat långt bort. Ca två timmar kommunalt enkel resa för mig.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.