Annons:
Etikettvardagsbestyr
Läst 954 ggr
Leffe
2013-05-09 18:59

Mindre hinder av uteserveringar

Från och med i år måste uteserveringarna lämna tillräckligt med plats på trottoaren för att två rullstolar, eller två barnvagnar, ska kunna passera bredvid varandra.

Annons:
[PuffBuck]
2013-05-09 19:03
#1

Oj, det är verkligen ett framsteg! Jag vet inte hur det har varit innan, dvs om det faktiskt har varit svårt för rullstolsbundna eller de med barnvagnar att ta sig fram men det låter jättebra!

Maria
2013-05-09 19:10
#2

Låter väldigt bra tycker jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

thenameless
2013-05-11 00:14
#3

Jag hade varit glad för utrymme till en. Två verkar lite att ta i?

Bautabarnvagnarna som finns numera tar ju upp en hel trottoar på egen hand, så det kommer nog bli tjafs

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

DesK
2013-05-12 13:24
#4

Det är ju ett bra steg i rätt riktning!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
2013-05-12 13:26
#5

Jag har precis varit iväg på "bakluckeloppis" vid Slottsskogen och jag håller med om att barnvagnar numera är gigantiska. Det var svårt att ta sig fram med mycket barnfamiljer. Vagnarna är ju rena stridsvagnar. Jag förvånar mig också över att det sitter ganska stora barn i vissa vagnar. Kan inte barnen gå?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

DesK
2013-05-12 13:38
#6

Jo det har förvånat mig många gånger att det verkar finnas väldigt många barn som inte tycks kunna gå! När mina döttrar hade lärt sig att gå ordentligt vägrade de att sitta i barnvagn.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Maria
2013-05-12 13:40
#7

Jag minns också när sonen var liten att han fick börja gå väldigt tidigt. Jag har ju inget körkort så vi tog oss fram med promenader och spårvagn och det var underbart att slippa kärra på spårvagnen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

thenameless
2013-05-12 23:28
#8

Ibland är det svårt att ta sig på bussen för att bautabarnvagnarna upptar mittsektionen så att man inte kommer förbi.

Trots att de nya har smarta funktioner så att man kan fälla ner handtagen så gör inte dessa morsor och farsor det när de åker buss.

Detta är för mig ett jätteirritationsmoment. Det är jobbigt nog att man ska behöva klättra upp för trappstegen  i mitten efter att man kravlat sig förbi dessa åbäken ett par gånger resignerar man och sätter sig framme i bussen när man ser att dessa har lastats på..

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Leffe
2013-05-12 23:32
#9

Vad jag sett så kan barnvagnar stå där tomma och mamman sitter med barnet i famnen. Då om inte annat skulle de väl kunna fälla ihop vagnen

Maria
2013-05-13 05:35
#10

Ja, det är konstigt att man kan låta ett barn stå och vingla på ett säte hur som helst men annars så är det viktigt med säkerheten.

Det är ju helt livsfarligt för ett litet barn att stå så om det händer något.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

thenameless
2013-05-14 01:53
#11

#10 "befolkningskontroll"…… eller jag vet inte? är nog trött?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Upp till toppen
Annons: