Annons:
Etikettövrigt
Läst 1099 ggr
Maria
5/9/13, 5:33 PM

Simma

Jag har äntligen kommit iväg till Dalheimers hus. Det är en samlingsplats för en mängd aktiviteter för handikappade.

Min läkare har sett till att jag fått ett badintyg.

Det var helt underbart att simma i bassängen som höll kring 33 grader. Jag var med en ny granne hemma som har börjat bassängträna där.

Jösses vad otränad jag var märkte jag. Nu gäller det bara att ha självdisiplin och ta sig dit med jämna mellanrum😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Leffe
5/9/13, 7:00 PM
#1

Ett jättebra sätt att träna. Lycka till

Maria
5/9/13, 7:09 PM
#2

Tack. Det är tydligen bra att träna balansen i vattnet. Man kan ju inte gärna ramla🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

thenameless
5/11/13, 12:16 AM
#3

Sen är det inte påfrestande på leder mm. det är därför många elitidrottsutövare rehabtränar i bassäng

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

DesK
5/12/13, 1:23 PM
#4

Härligt Maria! Jag har ju simmat och vattengympat i perioder och det är faktiskt det som funkar bäst, med tanke på min halvdåliga balans.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
5/12/13, 1:23 PM
#5

Nu gäller det bara att tampas med Latmasken för att komma iväg😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

DesK
5/12/13, 1:24 PM
#6

Jag kan ju påminna dig! 😉

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Maria
5/12/13, 1:27 PM
#7

Ja, en spark i baken ibland är bara bra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
5/12/13, 1:28 PM
#8

För mig och träning har det gått så långt att jag längtar till mina träningspass och kommer till och med för tidigt. Så simma några pass ungefär vid samma tidpunkt och med jämna mellanrum så kommer det gå automatiskt utan att du tänker

Maria
5/12/13, 1:30 PM
#9

Jag tror du har rätt Leffe. Man måste nog schemalägga sig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

thenameless
5/12/13, 11:31 PM
#10

Kämpa på. som Leffe säger så efter ett slag med regelbunden träning kommer det att "flyta" på  av sig själv. Det blir knepigt igen om du tar ett uppehåll av någon anledning för då får man börja om ifrån början har jag lärt mig…..

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Leffe
5/12/13, 11:33 PM
#11

Misstänker också att det blir problem med rutinerna om man gör uppehåll

thenameless
5/14/13, 1:55 AM
#12

Man blir trött och drar sig för att komma igång igen, i alla fall är jag sån.

Jag styrketränar. kan rekommendera det för er som känner er sega och orkeslösa. jobbigt i början men man kommer in i det och helt plötsligt orkar ni mer sen. det går även att göra i rehabsversion

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Upp till toppen
Annons: