Annons:
Etiketthjälpmedel
Läst 4456 ggr
nicesandra
4/15/13, 9:18 AM

Solskydd

Hej! Jag undrar om det är någon som vet om det finns bra solskydd till rullstolar? Som det är nu brukar vi köpa små parasoll som är gjorda för barnvagnar, men de går lätt sönder. Ofta tar vinden tag i dem och de vrängs ut och in, eller så släpper de i fästena. Finns de några rejälare kanske? Som det är nu får vi byta varje säsong… /Sandra

Annons:
Maria
4/15/13, 5:04 PM
#1

Jag hittade denna på nätet.

Kan det vara något?🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

thenameless
4/15/13, 11:39 PM
#2

Den verkar ju intrssant för tjejer. Jag skulle rekomendera en solhatt/Sombrero. Den täcker huvudet och axlar. Det bästa är att händerna är fria.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

bernil55
4/16/13, 9:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag är född med halmhatt (!) och har en nu med, fast jag har varit lite feg att använda den. Men jag tål inte solen alls så jag måste…

På fotot: Jag syns inte så bra där jag ligger och snusar middag men man ser en av mina tidiga halmhattar. 😃

bernil55
4/16/13, 9:57 AM
#4

#1 När jag vaknat ska jag försöka fatta; jag hade aldrig sett nåt sånt så det är intressant.

thenameless
4/16/13, 2:07 PM
#5

#4 Jag tror hon är ute efter precis det som maria länkade till.

Det ser ut att vara funktionellt. funderar ju både för parasoll och paraply.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

bernil55
4/16/13, 6:47 PM
#6

Jag fattade nu att man kan fästa vilket paraply man vill där. Skulle vara bra för mig med för den hand jag inte kör med orkar inte hålla upp paraplyet! Väskan behöver jag inte men… ska försöka räkna ut hur det är gjort. Jag som är så händig kan väl  fixa det själv. Hm, jag var händig…

Annons:
thenameless
4/17/13, 12:49 AM
#7

Det jag funderade på var just stabiliteten. Risken att allt välter vid lite vind… Men den hade två fästen och möjlighet till fler…. Om ni testar den lämna gärna omdömen

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Maria
4/17/13, 7:19 AM
#8

Man kanske flyger iväg😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

thenameless
4/18/13, 1:03 AM
#9

snarare välter baklänges om man inte har tippskydd. Sen funderar jag på hur det blir med skulderbladen med dem där pinnen och väskan?

Ni som är intresserade köp en och raportera… jag är nyfiken

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

nicesandra
4/19/13, 3:29 PM
#10

#1 oj, det var en rejäl historia! Och den fästs alltså på kroppen? Det kommer inte funka i mitt fall. Jag frågar för min brukare, som jag är personlig assistent åt, som även är utvecklingsstörd och aldrig skulle acceptera något sådant på kroppen. Skulle även för mig kännas bökigt och rörelsehindrande.

thenameless
4/19/13, 5:44 PM
#11

#10 Nej som jag förstod det så är det en väska man hänger på ryggstödet, så den hänger alltså bakom ryggen och den har två inbyggda fästen för parasoll/Paraplyet. 

Ifrån annonsen:

"Handsfree paraply/parasoll hållare och väska i ett som inte behöver fästas på din rullstol. Den hjälper till att skydda dig från regn eller stark sol samtidigt som dina händer är fria att köra din rullstol. Paraplyhållaren är har två justerbara band för att bekvämt hålla den på plats."

Jag funderade på hur stabilt det blir om det ex blåser eller ja om väskan är lätt osv?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

bernil55
4/29/13, 1:41 PM
#12

Jaha. jag har nog inte fattat riktigt ändå var den ska sitta.

thenameless
4/30/13, 1:38 PM
#13

#12 Som jag fatade det är det som en väska du hänger på ryggstödet /handtagen på ryggstödet (Om du har kvar dina?)

Prasollet ligger i väskan men monteras sedan upp i väskan där det finns två(2)band som fäster det så att det  ska hålla kvar  upprätt.

När du vill ha sol igen fäller du ihop parasollet och lägger det i väskan.

Allt för att man ska slippa att åka och hålla i det med händerna eller mellan knäna.

Förstår du hur jag menar (och de?)

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
Maria
4/30/13, 2:12 PM
#14

Så uppfattade jag också detta

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

bernil55
5/1/13, 11:08 AM
#15

Njae, på bilden har hon väskan på sig, inte fäst på ryggstödet. Verkar inte så tokigt men jag har så mycket annat runt halsen, kamera och sånt.

thenameless
5/2/13, 1:45 AM
#16

Inte varje dag väl?

Är du japansk/kinesisk turist?…..😃

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

bernil55
5/22/13, 7:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Jag är en vanlig (?) jämtländsk  tant som knäpper på allt, t ex gamla stubbar här på gården. Men nu faktiskt på den spirande grönskan och blommorna. 🙂

Eller vadå spirande, det var igår det, nu är det nog helt grönt!

Maria
5/22/13, 7:16 PM
#18

#17 Haha, vad härligt. En tant som knäpper är ju bättre än en knäpp tant i alla fall😃

Vilken vacker bild.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

bernil55
5/24/13, 12:16 PM
#19

Ja men en knäpp tant som knäpper då?

Jag vet att grannarna funderar… Funderar

thenameless
5/24/13, 1:49 PM
#20

Du får skaffa en digitalkamera som får plats i fickan så slipper du ha den runt halsen?

De har gjort om sajten så länken fungerade inte längre. Fick eta lite

Här är den nu

Och verkar som bernl55 har rätt Det är en axelrems väska som paraplyet ligger i och fäst i. På bilden ser det ut som man har den i knät och så får paraplyet extra stöd av kroppen.

Skitbra om man inte gillar att köra stolen själv då är bara väskan  i vägen. man man kan säkert hänga den över ryggen också? hoppas jag.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
bernil55
6/3/13, 12:12 PM
#21

Just ja, jag sökte på "parasoll" nån gång men fann bara jättestora som man monterar på bord. Jag kanske ska söka vidare. Fast ett paraply är väl ett parasoll? Typ.

#20 Min halvgamla kamera är så bra, bortsett från nån detalj, så den ska hänga med ett tag än. Liksom min stenålders- Nokiamobil.🙂

Lina Strindlund
7/18/13, 12:53 AM
#22

Halmhatt e snyggt! jag tycker det är härligt att se folk med hatt! 👋


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

bernil55
7/19/13, 11:37 AM
#23

Ja, jag gillar hattar, särskilt halmhattar, men har haft så svårt att hitta en nog stor. Vete 17 varför jag har så stort huvud, inte har jag då extra mycket hjärna inte! 🤪

thenameless
7/19/13, 7:02 PM
#24

Halmhattar går sönder, jag är för slarvig för sådana

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Lina Strindlund
7/27/13, 8:30 PM
#25

fast man ska ju njuta av solen, inte bara akta sig för den!


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

thenameless
7/28/13, 5:11 AM
#26

Bada i sololja blir det väl då utan hatt?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Upp till toppen
Annons: