Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 2450 ggr
Fredrik85
2013-03-21 00:29

Vad får en ledsagare göra?

Jobbar som ledsagare o har nu fått en fråga från min brukare om jag vill övningsköra med honom. Han har tillgång till bil som vi får låna.

Men jag undrar vad min arbetsgivare säger om att jag övningskör med honom. Får jag göra det? Finns ej någon klar bild om vad jag får göra eller inte göra.

Annons:
Maria
2013-03-21 07:11
#1

Jag tycker du ska prata med din arbetsgivare så att du inte gör något som inte är OK.

Jag antar att din brukare kanske tänker att du ska göra det på arbetstid och då ska du verkligen dubbelkolla.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

thenameless
2013-03-21 10:46
#2

Ja och går inte det är det väl upp till dig om du kan tänka dig att göra det på din fritid?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

bernil55
2013-03-21 14:40
#3

Jag vet inte men tycker spontant inte att övningskörning är en normal fritidsaktivitet. Det är ju något man får betala bra för om man inte har nån snäll person som ställer upp.

Fredrik85
2013-03-21 22:08
#4

Jag känner att detta kunde vara en aktivitet som man kan göra tillsammans o det är ju det som är ledsagar jobbet att hitta en aktivitet som göra att han lämnar hemmet

Vixxen
2013-03-21 23:50
#5

Kolla med en körskola om du måste gå nån utbildning för att övningsköra med honom… …vet att förr var det så… …men vet inte vad som gäller nu…

…och kolla med arbetsgivaren vad som är ok att göra som ledsagare och inte! Det kan ju variera från klient till klient beroende på deras situation. Men det bör din arbetsgivare vara insatt i!

Fredrik85
2013-03-22 00:21
#6