Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 988 ggr
JoSuOl
2/25/13, 2:41 PM

Kvinnor 18-30 år, målgruppsanalys

Vi är tre tjejer som går Produktutveckling och Design på Malmö Högskola som håller på med ett projektarbete.

Syftet med projektet är att utveckla och designa ett ryggöverdrag till rullstolar för unga vuxna.

Ryggöverdraget skall vara lätt att ta av och på så att brukaren ska kunna matcha överdraget till sina kläder från dag till dag. Överdragen hjälper också till att hålla rullstolen ren eftersom de kan tas av och tvättas separat.

Målgruppen till projektet är kvinnor mellan 18-30 år gamla.

Vår vision är att rullstolar inte bara ska vara funktionella, utan estetiskt tilltalande också. Med hjälp av överdragen så kan personen behålla sin egen identitet och personlighet.

Vi behöver hjälp med en målgruppsanalys, om det är någon som är intresserad så får ni väldigt gärna höra av er, det hade varit till stor hjälp för oss!

Självklart får ni vara anonyma om ni vill.

Annons:
thenameless
2/25/13, 8:38 PM
#1

Jag är för gamma loch av fel kön. Men jag säger som någon sa på funktionshinder.se: Tänk på att många hänger ryggsäckar över ryggstödet.  Men det kan ju fungera öndå för alla göder det ju inte.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

millam
3/8/13, 11:59 PM
#2

Jag är för gammal..

Och som sagt, det finns ingenstans riktigt att hänga kassar, så handtagen får tjänstgöra som hängare för dom.. det kan bli störande.

Ryggsäck hänger dom flesta annorlunda, det kan störa överdragets syfte. Hoppas ni får bra respons!

bernil55
3/15/13, 9:47 AM
#3

Jag är också för gammal men jag fick en ide, jag har väldigt mycket gamla, fina tyger så jag borde testa själv! Tänk överdrag av en 50-talsgardin. Glad

Upp till toppen
Annons: