Annons:
Etiketttrafikskadade
Läst 1198 ggr
thenameless
2/10/13, 1:33 AM

Påkörd av buss nekas upprättelse

 I hög fart backade bussen plötsligt över övergångsstället – rakt på mc-föraren Ulf Enarsson, 55.

Bäckenet krossades och ett av benen fick amputeras under knäet.

Nu har åklagaren lagt ner utredningen.

– Det känns helt sjukt, säger Ulf.

Läs artikeln

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
Maria
2/10/13, 9:30 AM
#1

Det låter ju väldigt märkligt.

Det finns ju bland annat ett vittne i bilföraren som tutade.

Hoppas att den här tidningsartikeln får dem att ta upp fallet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

thenameless
2/10/13, 12:12 PM
#2

Aftonbladet är ju en tabloid och har en tendens att överdriva en smula. Men tragiskt för denna mannen att bli av med benet. Sen att det verkar som att de inte vill utreda tycker jag är märkligt? Jag trodde det var standard vid sådana här incidenter.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

bernil55
2/11/13, 10:16 AM
#3

Jag trodde knappt det var sant, fast jag vet att vår värld är grym. Helt otroligt faktiskt! Det måste hända något mer nu när det skrivs om det. Han ska väl ha ett högt skadestånd bl a - eller vad det kan heta?

thenameless
2/11/13, 2:51 PM
#4

Ja jag tycker det, Jag har inte körkort men jag tror att det är vissa restriktioner på hur man får backa med buss speciellt över övergångsställen… Och se sig bakåt? Det finns ju en mängd blinda punkter för en buss särskilt vid backning

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

bernil55
2/15/13, 11:54 AM
#5

Vissa fordon har varningssignal när de backar men vilka är det tro? Hjälper inte alltid men är definitivt bra.

thenameless
2/15/13, 2:41 PM
#6

Jag hoppas att bussar har det, har för mig det? Lastbilar brukar väl ha det också? Det är svårt att veta de faktiska omständigheterna i detta fall då vi bara har en artikel att gå på.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
Upp till toppen
Annons: