Annons:
Etiketthjälpmedel
Läst 1161 ggr
Leffe
1/21/13, 11:50 AM

Rullstol fick fötter

Den 2 december började personalen på Ystads Lasarett misstänka att en av deras rullstolar fått fötter.

http://www.ystadsallehanda.se/ystad/article1793546/Rullstol-fick-fotter.html

Annons:
Maria
1/21/13, 2:16 PM
#1

Hoppas det finns någon annan förklaring än stöld.Skrikandes Det är ju i såfall väldigt småaktigt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

thenameless
1/21/13, 9:07 PM
#2

Tyvärr är det många som tyckr att en rullstol skulle vara praktiskt hemma. Där har vi kanske något nyblivet par som tyckte det var mysigt att sitta i stolen och hålla babyn, Med intentionen "att lämna tillbaks den när mor mår bättre"

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

medde
1/22/13, 9:37 AM
#3

#0 -1 Flera sjukhus har att man lämnar en form av pant då man ska låna rullstol, men inte så klart om man är inskriven på en avdelning. En bra sak tycker jag..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

thenameless
1/22/13, 8:34 PM
#4

#3 Så är det på måna ställen men på många andra har de bara 1-2 st då kan man bara låna dem när man är inskriven. Det minsta man kan göra är ju att fråga innan man tar med sig något man inte har vårdnaden om hem.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

medde
1/23/13, 1:41 PM
#5

#4 Ja visst är det inte så på alla, därav jag skrev på Många sjukhus. Samt en trevlighet är väl att fråga innan man lånar hem den, så är det väl i allt att man ska vara artig och kanske lite trevlig!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Maria
1/23/13, 1:49 PM
#6

På Sahlgrenska kan man hitta stransportrullstolar lite varstans. Det är gamla slitna saker om ibland är märkta med avdelningsnummer eller annan hänvisning. Ibland flera gamla klisterremsor så jag undrar om de har koll på dessa stolar egentligen.Obestämd

Jag antar att denna stol som efterlyste från Ystad var av bättre kvalitet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Maria
1/23/13, 4:25 PM
#8

Jag minns när sonen föddes (snart 29 år sedan) Då körde min man omkring med mig i kulverten under Sahlgrenska som en galning.SkämsTyst

Snacka om barnsliga nyblivna föräldrarOskyldig

Men visst lämnade vi tillbaka rullen igen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Maria
1/24/13, 6:24 AM
#11

Vi bodde granne i några år med en skola för förståndshandikappade. De hade bland annat trehjulingar (cyklar i vuxenformat) som man ibland hittade stulna liggande i någon buske så det var bara att ringa till polisen.

I detta fall tror jag det var ungdomar som haft "skoj" en stund.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: