Annons:
Etiketterforskningutveckling
Läst 1204 ggr
thenameless
12/12/12, 9:34 PM

HIV Mot Cancer

Det här handlar visserligen inte om rörelsehinder men jag tyckte det var intressant ändå.

I USA har de testat att använda ett HIVvirus programera om det att bekämpa cancer(leukemi) efter att de avväpnat sjukdomsdelen. Den förde med sig en gen som  programerade om immunförsvaret så det bekämpar cancern.

Länk

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
bernil55
12/13/12, 1:31 PM
#1

Intressant men skumt, hur de bara kan komma på nåt sånt. Flört

thenameless
12/13/12, 10:37 PM
#2

Jag inser att det blev lite snurrigt när jag försökte beskriva vad jag läste. men väldigt intressant.

Att programera om virus till att hjälpa immunförsvaret har jag hört lite om förut men kul att läsa om att utvecklingen går framåt. Särskilt som jag är en cancerhärtd i vardande om man ser till min släkt

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

bernil55
12/14/12, 11:14 AM
#3

Ojdå. Cancer alltså. Både mamma och pappa dog av det men eftersom inget barn (ja, även vi gamlingar är ju barn, mellan 56 och 71 år, jag dessutom sladdbarn Glad) fått det, är det nog inget ärftligt. I övriga släkten vet jag inte.

thenameless
12/14/12, 7:43 PM
#4

De säger att inte alla cancer sorter är ärftliga. Jag har ett flertal personer som har eller har haft cancer. Men alla har haft olika sorter så… jag vet inte riktigt men det känns ju som att det e ärftligt. Men jag har också läst någonstans att cancern ökar generellt bland mänskligheten. Vi har blivit mottagligare pga vår levnadsmiljö.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

bernil55
12/14/12, 8:08 PM
#5

Vår levnadsmiljö är rent förskräcklig! Fast vad dog mamma och pappa av, i sin perfekta miljö, långt från ära och redighet? Ren fjälluft, ren mat etc.

Jo hormoslyr, PCB, Kvicksilverbetat utsäde, asbest, kreosot, nitrat (salt kött, salt fisk), möglig mat och annat smått och gott. Det var inte så bra då heller men för varje grej som förbjudits kommer väl… sådär 4-5 nya…

Varken mamma eller pappa ville förresten bo i den där hålan - psyket spelar in också. Tror jag.

thenameless
12/15/12, 4:01 PM
#6

Deppressioner är vanligt på småorter har jag hört.

Alla miljögifter som finns överallt i allt spelar en väldigt stor roll det tro jag med. Nab får i sig dem vare sig man vill eller ej numera. Cancer har nog alltid funnits men det har exploderat nu.

t o m kläder och mat innehåller en massa kemiklaier som sabbar en reproduktionsförmåga och förändrar kroppens celler. jag tror det var bättre förr när saker möglade när de blev gamla istället för alla dessa kemikalier som numera förlänger produkters livslängd.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
Maria
12/16/12, 11:10 AM
#7

Frågan är väl om cancerdiagnoserna exploderat eller om det handlar om att man är bättre på att ställa idagnos idag?Obestämd

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

thenameless
12/17/12, 10:05 AM
#8

Självklart är det en kombination. Men jag är övertygad om att det är en ökning och att cancer till stor del beror på vår livsstil och de kemikalier som vi får i oss genom miljögifter och produktionsförädling mm.

Jag tror i stort att man har blivit bättre på att fastställa vilken typ av cancer folk har fått, förr trodde man niog att all cancer var likadan dvs samma sjukdom.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Upp till toppen
Annons: