Annons:
Etikettneurologiskt-handikapp
Läst 2670 ggr
thenameless
12/2/12, 11:36 PM

Våld i skolor

Detta handlar visserligen inte om rörelsehinder utom om barn med mentala handikapp som autism. Men jag tyckte det passade bra här ändå.

I föregångslandet USA finna inga lagar som begränsar aga och annan form av bestraffning av elever, (detta visste inte jag)

T o m på skolor för barn med speciella behov torteras barn.

"Sammanlagt 75 barn dog mellan 1988 och 2006 efter att skolpersonal använt olämpliga metoder mot barnen. I Kalifornien avled 39 barn mellan 1999 och 2007."

Detta är ju helt sjukt.

Länk

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
MoaL
12/2/12, 11:47 PM
#1

Så fruktansvärt! Fullständigt sjukt - men USA är ju inte direkt ett land man ska se upp till heller.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

thenameless
12/3/12, 2:14 PM
#2

Bara den saken som illustreras i artikeln att en kille med autism får ett utbrott, som de kan få ibland hålls fast och misshandlas med en elpistol för de tror att det hjälper, Visst han slutar slåss och kasta grejer men det skulle vem som helst göra efter ett par elchocker.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Maria
12/3/12, 3:14 PM
#3

Helt galet. Man tror ju inte att sådant förekommer i I-länder på 2000-talet.Skrikandes

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

bernil55
12/4/12, 10:31 AM
#4

Jag läste rubriken förut och trodde (hoppades) jag drömde. Nu läste jag  artikeln - det är en sanndröm/mardröm! Jag mår illa! Gråter

medde
1/12/13, 1:15 PM
#5

Så det nu talade om i pressen för ett tag sedan.

Men blir förvånad att man verkligen blir förvånad av vad som sker i skolor runt om i världen. Vi har skolor även i vårat land som inte är dom bästa och mobbingen är både vanlig och i högt antal varje dag. Även lärarna och ledning sätter på sig en ögonbindel och gömmer sig eller skyller på den mobbade

Se på denna tös, här sade man att det var tösen eget fel. då hon hade autism, vilket alla tester visa ett det inte ens fanns ett spår av spektum under autism. Hur är hennes liv i dag, hur är hennes tilltro till vuxna och lärare i dag? Vad tror du?

Länk

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Gittan
1/12/13, 9:06 PM
#6

Allt är fruktansvärt. Hur kan man i en svensk upplyst skola med utbildad personal säga att ett barn ger vissa signaler utan att de stoppar de som tar emot signalen. Man vet om det men bryr sig inte. För mig är det snarare att skolpersonalen ger signaler till eleverna att bråka med den svagare.

I land som ska vara så framåt som USA beter sig på det där sättet - fruktansvärt!

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Annons:
thenameless
1/13/13, 2:33 PM
#7

Mobbning är fruktansvärt men förekommer överallt i alla samhällslager.

Det är oftast en del i hackordningen som uppstår i en flock. Står man ut för mycket eller är annorlunda blir man oftast ett mål för de andra i gruppen. Tragiskt och hemskt men det finns i både skolor och arbetsplatser. Jag har ingen lösning på problemet, vet inte om det finns någon?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

medde
1/13/13, 6:37 PM
#8

Lika illa var den än är,Men ärligt så blir jag så arg att jag kokar över då detta händer i skolan. Barnen ska vara trygga i skolan och lärarna ska vara klippan i det hela, men i stället blundar dom. Visst är det lika illa på en arbetsplats, men lite att som vuxen kan man oftas söka hjälp och försöka åtgärda det hela. Men barnen tiger ofta och är tvungna och gå i skolan varje dag.  Jag vet du jag vet exakt hur denna flicka i länken lider och har ett hel…te i sin skola. Vilka hjälper henne i den dagliga skolan? Ingen…

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

thenameless
1/13/13, 8:44 PM
#9

Nej precis den där filmen visar en hemsk händelse och det är avskyvärt när någon som ska finnas där för att beskydda os (ett barn) är den som står för misshandeln.

Det är ju även ett starkt stigma när den som utsätts inte kan försvara sig.

Men det största brottet särskillt i offrets ögon är inte förövaren utan de som såg men inte gjorde något.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

medde
1/13/13, 8:47 PM
#10

#8 Den där filmen? Ursäkta medde är nog lite trög och är inte med till 100 vad du menar med film.

Men en sak är ganska väl du skrev, "Men det största brottet särskillt i offrets ögon är inte förövaren utan de som såg men inte gjorde något"

Det är så denna tös känner och tilltron till vuxna är lika med noll i den skolan. Hon har även en blogg som hon skriver av sig på..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

thenameless
1/13/13, 9:15 PM
#11

Jag har inte läst någon blogg. jag har bara läst artikeln jag länkade till samt sätt filmsnutten i denna.

Om du stör dej på mitt sätt attrycka mig är det mer ditt problem än någon annans

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

medde
1/13/13, 9:26 PM
#12

#11 Va!! Men vad menar du nu? Jag frågade bara snällt och trevligt vad du du menade med filmen. Då jag inte visste om en film som fanns i den länken som leder till artikeln om flickan, därav jag frågade vad du menade med film- Det var inget om att störa sig. Eftersom jag talar om länken jag lade in i mitt inlägg, och du säker talar om din länk i #0.

Klart du inte läst bloggen som jag sade flickan skrev om, jag bara berätte att hon har en blogg där hon skriver om skolan, ingen länk fanns.

Men det som får mig att undra, här talar vi om mobbing i en trevlig ton, så kommer du med svar som "Om du stör dej på mitt sätt attrycka mig är det mer ditt problem än någon annans"

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Gittan
1/13/13, 9:45 PM
#13

Det kan väl vara en lugn ton på den här sidan. Ni har missförstått varandra vilket är lätt gjort och därför kan vi ju snällt fråga varandra vad vi menar utan att vi brusar upp. Så tycker jag i alla fall.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Annons:
medde
1/13/13, 9:52 PM
#14

Klart  den med all säkerhet ligger misstag bakom, det hyser jag ingen tvekan om alls. Men blir både sårad och ledsen, då jag får "Om du stör dej på mitt sätt attrycka mig är det mer ditt problem än någon annans"

Jag reagerar då jag även försökte skämta om mig själv i miitt inlägg # 10 och kallar mig trög. Eftersom jag ej var med på noterna.  Så blir svaret  att jag stör mig.. Så  det är vad jag menar..

Mvh

En liten personlig hälsning: Hej beavis :naughty:

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Gittan
1/13/13, 9:53 PM
#15

Förstår det. Det var onödigt att skriva tycker jag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Upp till toppen
Annons: