Annons:
Etikettpersonlig-service
Läst 1154 ggr
Leffe
2012-11-04 12:15

Misstänks ha lurat till sig 20 miljoner

En Sundsvallsbo misstänks för att ha lurat till sig 20 miljoner i assistansersättning från Försäkringskassan, genom att fejka ett rörelsehandikapp

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=110&artikel=5332745

Personligen tycker jag det är konstigt att det inte verkar vara koll att allt stämmer vid ersättningar

Annons:
thenameless
2012-11-04 16:31
#1

Ja åtminstonde borde de ju  ha ett doktorsutlåtande och en skriftlig diagnos att gå efter. Hade de dessa norde ju minst ett till åtal komma snart av denne läkare som uppenbarligen var med på bedrägeriet.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Maria
2012-11-05 06:26
#2

Alla dessa bedrägerier verkar ha brustit i många led så jag hoppas att fler får stå till svars.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

bernil55
2012-11-05 09:36
#3

Det är ofattbart! Och vidrigt! Han/de förstör för dem som verkligen behöver hjälp. Rynkar på näsan

Och jag har funderat över läkaren. Hur? men skurken var kanske en fantastisk skådespelare? Liksom assistenterna…

mrumsaid
2012-11-05 12:01
#4

Det värsta med såna här exempel är ju att det i förlängningen drabbar oss som verkligen har ett funtionhinder, eller svår sjukdom. Systemet är ju till, och ska ju vara till för dom som behöver det mest! Men då det finns fifflare så blir det ju så att myndigheter "stryper" ner över lag… Det blir en omöjlighet att bevisa sitt handikapp, trots att det finns riktiga intyg från seriösa Läkare, arbetsterapeuter m.m. Ja man kan verkligen ifrågasätta vem denna läkare är egentligen?? Jag får ingen hjälp av försäkringskassan i form av assistanser, trots att jag är förlamad och inte klarar mej själv ute. Frågan är, hur bär dom sej åt att lyckas lura hela systemet?? Vem bestämmer om vem som ska få hjälp egentligen?

thenameless
2012-11-05 19:27
#5

#4 Precis min tanke. I desa tider när fascisterna styr och sätter åt oss överallt blir det svårare och svårare att få hjälp så man klarar sig själv. Bidragsfuskarna förstör för så många och de framsteg som vi rörelsehindrade/funktionshindrade har tagit senaste fyrtio åren är på väg bakåt. Som du skrev detta sabbar helt vårat förtroende bland normisarna.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

bernil55
2012-11-06 13:13
#6

Debattinlägg idag, om läkarna.

Annons:
bernil55
2012-11-06 13:15
#7

Jag har själv bara snabbkollat än men det är intressant, inte minst kommentarerna som redan är massor. Undrar när min hjärna orkar kolla allt? Men det är viktigt på många sätt!

Maria
2012-11-06 16:18
#8

Ja, precis. Det var lite det jag menade också. Det är ju en kedja av läkarbesök, intyg och allt vad det nu kan vara så det brister ju på samtliga ställen när sådant här kan ske.Skrikandes

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

thenameless
2012-11-06 17:20
#9

Min hjärna stänger av och jag orkar inte kolla sånt där ibland. men intressant i alla fall.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Upp till toppen
Annons: