Annons:
Etiketthjälpmedel
Läst 4591 ggr
bernil55
2012-10-19 00:29

Rullstol som kan gå i trappor

Just det. :-)

Det ser bra ut men när den tar sina kliv och vickar och lutar skulle jag i alla fall bli förskräckt. Jag har lutningsskräck, bland andra skräckar… Förvånad

Annons:
bernil55
2012-10-19 00:30
#1

Hoppas ni kan se videon. Hos mig verkade det lite segt, men det gick, någorlunda.

Vixxen
2012-10-19 17:55
#2

Verkar lite stor och klumpig…

Och så måste trappstegen vara rätt långa för att rullstolen ska rymmas före nästa trappsteg, eller?

thenameless
2012-10-20 02:36
#3

Merd unndantag för trappam med flera steg upp hade jag klarat alla dessa uppdrag med en manuell rullstol och jag har troligen samma rörlighet som killen på filmen. Men jag klarar att ta ,ig upp för trappor med   breda srappsteg eller ett #handtag" också

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

bernil55
2012-10-20 22:11
#4

Ok #3, det låter skickligt. Jag har ju sett väldigt duktiga "manuella rullare".  (Får man kalla er så? Flört)

Med min elrulle tar jag mig i alla fall ingenstans. Jo, men inte i trappor. Det här är väl typ ett experiment än så länge, vad jag förstår (har ej läst så noga) men tanken att jag skulle kunna ta mig upp till min syster som ej har hiss, är ju lite spännande. Och hemskt Obestämd

thenameless
2012-10-21 00:56
#5

Det är ju jättebra för en elrulle som brukar vara väldigt otymplig och dålig att ta sig fram i grundutförande. det finns ju lite mer off road varianter på dem också. jag tror att den här grejen kan vara bra för till exempel dig som åker el-rulle

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Maria
2012-10-22 16:31
#6

Jag hade aldrig vågatTungan ute

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[peter54]
2012-10-24 22:47
#7

Det är säkert roligt för den som utvecklar en sån apparat, men han kan ju resa sig och gå om apparaten fallerar.

Jag skulle ju vilja se den ta sig uppför och nerför en riktig trappa typ en sån som brukar leda upp på perrongen vid pendeltågsstationer till exempel.

Jag säger som #3, de flesta av de där situationerna hade jag också grejat med min rullstol trots att jag inte längre är beroende av den. Om det finns räcken att hålla sig i är det inga problem att ta sig upp eller ner för vanliga trappor om de inte har alltför många steg så att jag kroknar fysiskt. Vår entrétrappa till exempel, har fyra trappsteg och den klarar jag fortfarande med rullstolen.

Upp till toppen
Annons: