Hjälpmedel

Rullstol som kan gå i trappor

2012-10-19 00:29 #0 av: bernil55

Just det. :-)

Det ser bra ut men när den tar sina kliv och vickar och lutar skulle jag i alla fall bli förskräckt. Jag har lutningsskräck, bland andra skräckar... Förvånad

Anmäl
2012-10-19 00:30 #1 av: bernil55

Hoppas ni kan se videon. Hos mig verkade det lite segt, men det gick, någorlunda.

Anmäl
2012-10-19 17:55 #2 av: VoxBauers

Verkar lite stor och klumpig...

Och så måste trappstegen vara rätt långa för att rullstolen ska rymmas före nästa trappsteg, eller?

www.voxbauers.weebly.com                                                                  www.cornishrex.se

Anmäl
2012-10-20 02:36 #3 av: thenameless

Merd unndantag för trappam med flera steg upp hade jag klarat alla dessa uppdrag med en manuell rullstol och jag har troligen samma rörlighet som killen på filmen. Men jag klarar att ta ,ig upp för trappor med   breda srappsteg eller ett #handtag" också

Anmäl
2012-10-20 22:11 #4 av: bernil55

Ok #3, det låter skickligt. Jag har ju sett väldigt duktiga "manuella rullare".  (Får man kalla er så? Flört)

Med min elrulle tar jag mig i alla fall ingenstans. Jo, men inte i trappor. Det här är väl typ ett experiment än så länge, vad jag förstår (har ej läst så noga) men tanken att jag skulle kunna ta mig upp till min syster som ej har hiss, är ju lite spännande. Och hemskt Obestämd

Anmäl
2012-10-21 00:56 #5 av: thenameless

Det är ju jättebra för en elrulle som brukar vara väldigt otymplig och dålig att ta sig fram i grundutförande. det finns ju lite mer off road varianter på dem också. jag tror att den här grejen kan vara bra för till exempel dig som åker el-rulle

Anmäl
2012-10-22 16:31 #6 av: Maria

Jag hade aldrig vågatTungan ute

/Maria

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.