Annons:
Etiketthjälpmedel
Läst 1624 ggr
Maria
10/11/12, 4:50 PM

Rullstolsramp

Igår såg jag för fösta gången en man som använde sig av rullstolsrampen på en spårvagn.

Han hade en permobil och tryckte själv ut rampen, rullade smidigt av spårvagnen och tryckte tillbaka rampen.

Såg verkligen ut som "Lätt som en plätt"Glad

Positivt tycker jag för jag har alltid undrat hur det fungerar i verkligheten.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
thenameless
10/11/12, 10:16 PM
#1

Jag såg fakiskt också häromdagen för första gången ett par som använde rampen på bussen. Tyvärr en dålig konstruktion som ligger infälld i golvet vid mittendörren. man kan inte komma in själv om man är rullstollsburen för någon måste fälla ut rampen åt en, vilket sinkar bussen. Den borde automatiseras eller göras lättare att fälla ut utifrån.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

DesK
10/12/12, 7:06 AM
#2

Det såg jag för ett tag sen, är ju helt klart ett framsteg Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

thenameless
10/12/12, 11:59 AM
#3

De skulle kunna göra den utdragbar och sätta handtaget åt dörrsidan istället för som nu där det sitter inåt för att man fäller ut den som en vindbrygga. Det skulle ju spara tid för chauffören också om den funktionshindrade kan dra ut den själv eller få hjälp av en medpassagerare.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Upp till toppen
Annons: