Annons:
Etikettövrigt
Läst 1372 ggr
WeronicaO
2012-09-21 12:07

Söker ryggmärgsskadade män!

Hej!

Jag heter Weronica Olofsson och läser sjätte terminen på socionomprogrammet i Göteborg. Jag ska nu skriva min c-uppsats och kommer då ha fokus på män med förvärvade ryggmärgsskador och deras relationer.

Jag söker därför män som levde i en relation vid skadetillfället och som fortfarande lever i denna relationen.

Syftet med studien är att ta reda på hur relationen förändras, hur vardagslivet förändras och hur man klarar av att hålla ihop. Vissa frågor kommer även att beröra sexualitet och intimitet. Ni har naturligtvis full anonymitet och får läsa uppsatsen när den är färdig och får gärna komma med reflektioner under arbetets gång.

Jag behöver alltså intervjua både mannen och kvinnan i relationen. Det kommer röra sig om en längre intervju, antingen fysisk eller via SKYPE och eventuellt 2-3 kompletterande små intervjuer. Jobbet är förlagt till höstterminen 2012 men då jag kommer att vara föräldraledig från december så kan arbetet komma att dra ut på tiden över vårterminen.

Kontakta mig på min mail för mer information

Min mail sasssyy1@gmail.com

PS att kontakta mig och ställa frågor är på inget sätt bindande, jag tar gärna emot tips på frågeställningar och vinklingar som NI ur ER synvinkel finner intressanta också.

Annons:
thenameless
2012-09-21 12:56
#1

Hej intresant studie. tyvärr är jag inte kvalificerad

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

WeronicaO
2012-09-21 13:31
#2

Det var ju trist.. men du kanske kan sprida ordet?? Jag är ju inte van användare av sidan heller trots att jag kanske borde vara det då jag själv lever med en ryggmärgsskadad man.

DesK
2012-09-21 15:01
#3

Skriv gärna om detta också på Hörselskadade, Synskadade och Hälsa, man vet ju aldrig var man hittar människor med sådana här problem. Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

WeronicaO
2012-09-21 15:17
#4

tack för tipset.. men det är ju just ryggmärgsskadade som jag är ute efter, de kan ju iofs ha andra skador också men jag vill inte få mailboxen dränkt :-D (iofs ingen risk för det brukar vara svårt att hitta respondenter)

DesK
2012-09-21 16:38
#5

Just därför jag föreslog att du gärna får efterlysa respondenter på våra övriga sajter för fuktionshindrade Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

thenameless
2012-09-22 12:47
#6

Jag är ryggmärgsskadad men fyllde inte dina övriga kriterier tyvärr. bara hoppas någon annan som gör det läser här.

Annars finns det en community som heter funktionsinder.se också där du kan fråga runt.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
WeronicaO
2012-09-22 13:22
#7

Jo jag har lagt ut en efterlysning där också bland många andra ställen. Har haft lite kontakt med Claes Hultling i andra ärenden också och han har lovat att se om han kan "skaka fram" någon.

Finns ju flera instanser att söka inom men jag vill ha ett ganska brett utbud, min handledare har tidigare skrivit om sexualitet, ryggmärgsskador och personlig assistans så hon har många kontakter inom assistansföretagen. Men för mig är det viktigt att visa att det faktiskt finns ryggmärgsskadade som INTE har assistent också så jag vill försöka finna dem också…..

thenameless
2012-09-23 02:24
#8

Ja sexualitet har ju varit en av Claes hjärtefrågot  under stor del av hans karriär. Så han e bra att fråga.

Själv sade jag upp min assistent när jag var nio.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Upp till toppen
Annons: