Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 2916 ggr
Maria
9/21/12, 9:16 AM

"En oväntad vänskap"

Har bestämt mig för att se denna franska film nu i helgen. Är det någon annan som sett den?

Det är en sannhistoria i botten och handlar om en rik man i rullstol som anställer en fattig svart man som personlig assistent

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Leffe
9/21/12, 2:22 PM
Maria
9/21/12, 2:24 PM
#2

Jag ska rapportera när jag sett den.

Den har tydligen ganska nyss haft premiär.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
9/21/12, 2:41 PM
DesK
9/21/12, 2:57 PM
#4

Den här filmen skulle jag vilja se!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
9/21/12, 6:04 PM
#5

Här kommer handlingenGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
9/22/12, 6:03 PM
#6

Nu är jag hemma och har sett filmen. Det blev en matinéföreställning.

Jag kan varmt rekommendera filmen. Helt underbar.

Svart kille från förorten och stenrik handikappad man i flott hushåll med personal. Lite klichéartat men så ser ju verkligheten ut många gånger och den här filmen är baserad på en sann historia.

Jag skrattade så jag grät och grät för att den var så fin.

Killen som blir personlig assistent är fenomenal, helt galen och han får verkligen den här stele mannen som lever ett sådant trist, deprimerande liv att leva upp. Det bildas en osannolik vänskap dem emellan och den är både rörande och vansinnigt rolig.

En film om kärlek, fördomar och gränslös vänskap.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
bernil55
9/23/12, 11:13 AM
#7

Det låter somen film för  mig. Tack för tipset, jag får hålla koll närden kommer på DVD. Fast det dröjer nog alltför länge…Glad

Maria
9/23/12, 1:12 PM
#8

Den ligger redan på denna sidan. Jag är lite osäker om sidan är laglig eller inte. Jag har i alla fall kollat film därifrånTyst

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

bernil55
9/24/12, 9:32 AM
#9

Tack, ska undersöka den sidan. Har i alla fall hört talas om streaming film  som är ok.

Fast det är något fel på mig, jag har knappt tid (?), ork (?), koncentration (?) att se ett program på SvtPlay… Förvånad

Det är i alla fall för mycket att välja på, fast jag inte har TV…

Upp till toppen
Annons: