Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 3497 ggr
DesK
2012-09-18 08:12

Klotterplank 13

Här fortsätter vi kladda, klottra och skvallra om annat än sådant som har med rörelsehinder att göra.

Gamla tråden hittar du här

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Leffe
2012-09-19 09:42
#1

Dagen kommer att tillbringas på Thorax. Först ultraljud och några timmar senare gångtest. Ingen idé att åka hem emellan. Blir tid att titta på PAH-enhetens nya lokaler.

bernil55
2012-09-19 12:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

#1 Hoppas du får veta/se något positivt, mitt i eländet!

Jag  var "på stan" igår för första gången på ett år. Jag bor i utkanten och måste tafärdtjänst in. Det var trevligt, inte minst chaufförerna! :-) En sa att han inte sett mig sen jag var på Rehab (våren -10 när gubben fått sin stroke) - dåkänner jag mig sedd. Glad

Och så hade jag tid att studera våra vackra hus. Här ett exempel på ett gammalt, vackert trähus. Mmmmm, så fint!

Maria
2012-09-20 19:44
#3

#1 Hoppas det gick bra Leffe.

#2 Håller med om att det är ett vackert hus. Jag gillar när virket "går på tvären"

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

WeronicaO
2012-09-21 14:20
#4

Tittar in här som ny medlem, hoppas det är okej :-)

Lever sedan 5 år med en man som har förvärvad ryggmärgsskada och är förlamad från bröstkorgen och nedåt. Det var ärligt talat min första närmare kontakt med en funktionshindrad när jag träffade honom och oj vilken smäll på käften det blev när man blev förälskad och fick motta omgivningens kommentarer… men vi är tillsammans fortfarande, gifte oss i julas och väntar nu barn dessutom- fast man är så gammel som man är (snart 40)

Hamnade på denna sajten av en helt annan orsak nämligen att jag ska skriva min C-uppsats inom socionomutbildingen och den ska handla om just relationer och hur de påverkas när mannen råkar ut för en ryggmärgsskada, men när jag tittat runt ser jag ju att det kan vara trevligt att vara här av rent personliga skäl också..

Maria
2012-09-21 14:22
#5

Vad glad man blir när man får höra en berättelse som din.Glad

Välkommen hit

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

DesK
2012-09-21 14:57
#6

Hej och välkommen hit Weronica! Glad Hoppas att du ska trivas hos oss. Önskar dig all lycka med din uppsats! Glad Att få barn efter 35 årsåldern är speciellt men oftast mycket positivt för såväl barnet som föräldrarna Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
WeronicaO
2012-09-21 16:30
#7

Tack Desire.. har ju en son från en tidigare relation på 8 år så jag var sen i starten *S* fyller 40 en dryg månad efter beräknad nedkomst och det är ju speciellt av många skäl men mest speciellt är det att kunna ge min man ett biologiskt barn, något som inte funnits i hans värld tidigare för han har inte ens trott att det varit möjligt.

Vi har ju gått igenom behandling men det visade sig under vägens gång att det rent hypotetiskt skulle vara fullt möjligt "på egen hand" också bara sett till kvaliteten på spermier och ägg vilket ju var en positiv överraskning med våra åldrar, min övervikt och hans funktionshinder inräknat… vem vet.. vi kanske hinner med fler barn :-D

Maria
2012-09-22 08:07
#8

Godmorgon alla från ett grått Göteborg med bara 7 grader.

Idag ska jag gå på bio och se "En oväntad vänskap"

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

thenameless
2012-09-22 12:50
#9

#4 Roligt att läsa att du stod emot omgvningens invändningar och lät kärleken vinna. grattis till barnet.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

WeronicaO
2012-09-22 13:21
#10

thenameless.. tja.. man blir nästan mörkrädd när ens bästa vän som är totalt fördomsfri och stöttar samhällets utslagna (det bodde narkomaner, hemlösa och andra utstötta hemma hos henne som hon mer eller mindre försörjde…godhjärtad med andra ord) utbrister:

"Men ska du verkligen träffa honom, tänk om det visar sig att han är ditt livs kärlek och så sitter han i RULLSTOL!!!"

Då vaknar ju lilla jävulen i mig och så klart åkte jag o träffade honom (vi möttes på nätet) utan några som helst föreställningar, visste ju inte hur rörlig han var, visste att han jobbade och att han bodde i lägenhet och inte hade assistans men mer än så visste jag inte……..

Vi har ju fått många höjda ögonbryn när vi berättar att vi ska få barn, men dock inte inom vården, varken på ivf-kliniken eller mödravården har vi mött på några konstiga frågor. Barnmorskan frågade bara lite nyfiket VARFÖR han satt i stol och sen började de två snacka motorcyklar…ha ha

Leffe
2012-09-22 13:40
#11

Tänk vad härligt det är att läsa om sådant här. Det visar hur klart som helst att ett funktionshinder inte är ett hinder att leva ett normalt liv. Om bara så omgivningen inte skulle bry sig och veta bäst så vore allt toppen.

WeronicaO
2012-09-22 15:06
#12

Leffe ja jag måste säga att jag ser inte rullstolen..det kan ju ha att göra med hur min make är också. Inget stoppar liksom honom och han är mer "rörlig" än min exmake som trots allt är  yrkesofficer och säger sig själv vara elittränad (nu överdriver han en BIIIT där iofs) :-)

Kan berätta en anektdot när vi bodde i lägenhet och skulle få vårat badrum renoverat, vi fick en massa tillval ni vet handduksvärmare, dusch eller badkar och så golvvärme…. mannen kom ut till mig när han satt o fyllde i blanketten och frågade mig hur jag ville ha det med golvvärme…

-Tja vad kostar det extra, frågade jag…

-16 kr /månad och så går ju elen upp något kanske, svarade han

-Ja men jag säger inte nej till varmt golv men du får avgöra om du vill ha varmt om fötterna eller inte……….

varpå mannen tittade på mig en lång stund… och sen

-ÖÖÖÖ jag vill göra dig uppmärksam på att jag inte vidrör golvet.. jag sitter i rullstol… ifall du hade missat det…

och det hade jag får jag väl säga haha..

Sen är folk ganska roliga… och nyfikna. De undrar så himla mycket men vågar inte fråga.. som sexbiten. Hade en kollega på ett nytt ställe jag börjat på som började vrida o vända på sig när jag nämnde att min man var förlamad… och så kom det

-jaaa jag undrar liksom en sak.. men det kan vi ta när vi är ensamma ….på kontoret eller så…

-Om du undrar om han kan ha sex så JA men om jag ska berätta hur vi gör så får du berätta hur DU gör när du har sex först..

GUD så generad hon blev, men det var ju det hon undrade. Jag går inte omkring o frågar folk hur folk gör när de har sex…

thenameless
2012-09-23 02:22
#13

#12 Jo men han lär ju vidröra govet när han tar sig in /ur badkaret och även om han inte har känsel i fötterna är det ju skönt att bli varm om händernaGlad

Sex är viktigt för folk (även för mig) Men de har ofta svårt att föreställa sig att det kan ske utan en stenhård xxx.

Skitbra svar du gav. sånt man brukar komma på efteråtSkrattande

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
WeronicaO
2012-09-23 11:21
#14

fast vi hade dusch och då vidrörde han knappt golvet :-D Sen har han nästan noll känsel i just fötterna…

Jag är ju ganska rapp i käften, en överlevnadsstrategi från en jobbig uppväxt ;-) Och det har varit bra i livet med honom.,.

Maria
2012-09-25 06:30
#15

Godmorgon alla.

7 grader och jag kan ännu inte se om det är klart eller mulet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

DesK
2012-09-25 06:46
#16

God morgon 5 grader och ännu inte helt ljust här. Får bli lite ljusare innan det blir prommis med vovvarna Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[peter54]
2012-09-25 14:35
#17

#4 Hej och välkommen säger jag också, trots att jag inte tillhör dem som skriver mest här.

Jag har en liknande erfarenhet som du. Jag träffade min fru för snart 20 år sedan och jag hade kronisk njursvikt redan då.

Vi fick båda utstå mycken spe från den närmaste omgivningen då, min fru allra mest tror jag, särskilt från den egna familjen. Nu har vi levt ihop i 18 år och har två barn, 10 och 12 år gamla.

Jag går fortfarande i bloddialys 3 dagar i veckan, 7 timmar effektiv behandling varje gång, jag är inne på det 23e året nu och dessutom miste jag båda fötterna för 15 år sedan.

Viljan, barnen och kärleken är världens bästa batterier FlörtSkrattande

Maria
2012-09-28 06:40
#18

Godmorgon alla. Nu är det fredag.Glad Har ni några helgplaner?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

thenameless
2012-09-29 00:12
#19

#17 Starkt att orka gå i dialys så många år och ändå se så positivt på livet. Dum fråga kanske? men står du i donationskö? Tänkte med anledning av hur länge du har haft njursvikt.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

[peter54]
2012-09-29 00:27
#20

#19 Nej, jag står inte i transplantationskö. Två misslyckade transplantationer, en 1987 och en 1991 har gjort att jag har högsta möjliga nivåer av antikroppar och därför kan jag inte ta emot något organ.

Jag är helt enkelt tvungen att slå nytt världsrekord i dialysöverlevnad om jag ska leva lika länge som de flesta andra och det har jag ju tänkt göra.

Flört

Annons:
WeronicaO
2012-09-29 13:29
#21

usch dialys låter jobbigt.. har en granne som är njursjuk, hon har inte kommit till dialysstadiet ännu men nu blev hon gravid igen och fick höra att det skulle förkorta hennes "dialysfria tid" till hälften, så hon övervägde abort men fick höra från andra läkare att det finns lösningar… men det är så trist att liksom veta att det väntar. Hon är en toppenmamma till sina barn och är jätteengagerad men har just nu varit sjukskriven i stort sett sedan hon blev gravid för att orka med livet. HOn vet inte om hon kommer att börja med dialys om 5, 10 eller 15 år ännu men det är klart att det hänger över henne.

Jag beundrar er som var fram o tebax till sjukhus för behandlingar, det är svårt att tänka sig in i när man själv är hyffsat frisk och man beklagar sig för foglossningar och annat junk som egentligen är en piss i mississippi i jämförelse..

Maria
2012-09-29 13:35
#22

Jag tycker också det är beundransvärt att orka med dialys i  så många år.

Jag strålades 5 gånger i veckan i 6 veckor men själva besöket tog knappt en timme och bara det var ett företag tyckte jag.Tyst och då bor jag ändå 10 minuter från sjukhuset.Flört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[peter54]
2012-09-29 17:13
#23

#21,22 Jag frågar mig aldrig om jag ska orka med att gå i dialys i många år eller inte eftersom valet är enkelt. På 10-14 dagar utan behandlingen är jag död.

Maria
2012-09-29 18:53
#24

Nej, jag förstår det. Då skulle man inte orka leva. Det är ju bara att gilla läget med tanke på alternativet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2012-09-30 08:49
#25

Nu är det redan söndag.

Dagarna står som som spön i backen, likaså regnetSkrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[peter54]
2012-09-30 13:39
#26

Här är det soligt idag och 11-12 grader, riktigt behagligt. Jag har ägnat dagen åt skjutbanan. Som vanligt glömde jag att ha handske på vänsterhanden, så nu har jag nya sår efter bössan. Min hud är såpass känslig och inflexibel, att den yttersta huden fläks upp av rekylen från bössan.

Maria
2012-10-01 06:42
#27

Godmorgon alla från ett Göteborg med regn, regn och åter regn.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
2012-10-02 06:23
#28

Sitter här med en skrikande katt sedan några timmar tillbaks.

Lorents ska till tandläkaren 7.40 och har fastat sedan 22 i går kväll. Det innebär ju att hans galne kompis också har fått fasta vilket gjort att natten varit bedrövlig. Detta var väntat men ack så jobbigtFlört

Jag hittar inte kattselarna och koppel så jag får vira in honom i en filt. Transportbur funkar inte alls.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

bernil55
2012-10-03 12:01
#29

Hej förrssten, Peter54! Jag har läst dina inlägg och förundrats, men är lite lat att skriva. Eller om det är så att jag är rörelsehindrad kanske. Cool

[peter54]
2012-10-03 17:57
#30

#29 Skrattande

Leffe
2012-10-06 12:57
#31

Solen skiner och i kväll ska jag på kräftskiva

Sköt om er

Maria
2012-10-06 13:17
#32

Som sagt Leffe ha det så trevligt och bringa en skål för oss här på iFokus kanske…?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
2012-10-06 13:19
Maria
2012-10-07 09:05
#34

Godmorgon alla.

Det känns ledsamt att mina katter fortfarande fräser åt varandra eller snarare så fräser den ene åt den andre.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[peter54]
2012-10-09 10:56
#35

God förmiddag Glad

Här sitter jag och kan inte mycket annat. Skavsår på vänstra stumpen mitt över fibulahuvudet, så jag kan inte gå med proteserna mer än några steg åt gången. Igår fick jag börja med antibiotika, odlingen visade på växt av gula staffar.

Skrikandes

Maria
2012-10-09 11:10
#36

#35 Attans också. Hoppas att antibiotikan biter.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

DesK
2012-10-09 12:05
#37

Krya på dig Peter54!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

DesK
2012-10-10 07:10
#38

God morgon! Glad

Maria hoppas att dina katter snart blir som vanligt igen!

Jag ser fram emot en spännande dag som börjar med ett frukostmöte Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
2012-10-10 08:33
#39

Hoppas din dag blir fin.

Det har nog mer eller mindre löst sig mellan katterna med det är en vecka sedan idag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
2012-10-10 11:41
#40

Idag får jag förhoppningsvis veta det jag känner - att jag mår bättre. Idag ska jag till PAH-mottagningen för utvärdering av nyas medicinen.

Maria
2012-10-10 11:43
#41

Håller tummarnaGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
2012-10-11 06:20
#42

Godmorgon alla.

Idag ska jag på hembesök till ett äldreboende.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[peter54]
2012-10-11 08:54
#43

God morgon Glad

Inga storvulna planer här eftersom jag inte kan gå på mina proteser. Jag ska försöka hitta på en födelsedagspresent åt min fru. Jag har ett par uppslag, vi får se vad det kan bli.

Glad

Leffe
2012-10-11 11:32
#44

Torsdag med allt vad det innebär. Verkar kallt ute. Jag ska ut en sväng under dagen hur som helst. Måste handla lite.

Sköt om er

Leffe
2012-10-11 21:15
#45

Tänk jag har för första gången stekt pannkaka. Den gick att äta, men jösses vad disk det blev. För mycket jobb för lite mat

thenameless
2012-10-11 22:13
#46

#45 Starkt att orka steka pannkaka, det blir mycket disk om man inte sköljer undan och återanvänder mått. Men gott med jordgubbssylt och grädde

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

DesK
2012-10-12 07:04
#47

Leffe det var tufft gjort! Glad Det går att minimera disken rätt bra, värsta problemet är väl att spisen blir så smutsig.

Här väntar en dag med diverse olika göromål Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
2012-10-12 07:21
#48

Det finns två maträtter här i livet som gör mig arg som ett bi att tillaga. Den ena är köttbullar och dena andre är pannkakor.

Varför vet jag inte men vi äter nästan aldrig dessa rätter. Då får min man göra det i så fall.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
thenameless
2012-10-12 11:56
#49

Köttbullar e ju enkelt om man köper dem färdiggjorda

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

[peter54]
2012-10-12 18:00
#50

#48 Ojdå, det låter allvarligt. Tur att vi inte är lika i det avseendet Bumblis, jag gräddar pannkakor mer eller mindre varje morgon åt barnen.

DesK
2012-10-13 07:53
#51

God morgon, här väntar ännu en dag med diverse olika sysslor. Ser ut att bli en solig dag, så jag tror att jag tvättar lite mattor och hänger ut dem Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

bernil55
2012-10-14 12:21
#52

Ni har skrivit mycket mer eller mindre trevligt här som jag läst men ej orkat kommentera.

I stället meddelar jag att det snöar!

Fast snön tinar när den når marken, tack och lov. Glad

Maria
2012-10-14 12:22
#53

SnöFörvånad Hua

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

DesK
2012-10-14 12:49
#54

Snöade lite här också imorse när vi var på prommis med voffarna, men nu regnar det Obestämd

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

thenameless
2012-10-14 15:36
#55

Skitkallt här i helgen så det lär nog snöa snart här med

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
[peter54]
2012-10-14 16:11
#56

Här har det regnat hela dagen och just nu öser det ner.

Maria
2012-10-15 06:30
#57

Godmogon alla.

Det regnar och regnar. Det har regnat hela natten.

Nu var det ny vecka, nya tag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

thenameless
2012-10-15 10:41
#58

Ny dag, ny vecka, nya tag. Positivt var det an ska se på saken ja :-)

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

bernil55
2012-10-17 10:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

Här är det lite vinter just nu. Fotot heter "Rädd rönn" för den blev så förskräckt över snön att den tappade en massa löv…

(Men det regnar nog bort redan idag)

DesK
2012-10-17 11:53
#60

#59 Jättefint foto Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Leffe
2012-10-22 06:18
#61

Uppe med tuppen för en liten tripp upp till min födelsestad Sundsvall.

Sköt om er

bernil55
2012-10-24 22:30
#62

#61 Så du e egentligen klyktattare, LeffeD! Skrattande

Det där förutsätter jag att du inte tar illa upp för. Vad vi bahöver/ska berätta för de övriga vet jag inte. Undrar just när skälet bakom benämningen upphörde. Lätt att kolla, men det fanns i alla fall på 60-talet.

Annons:
Maria
2012-10-25 06:30
#63

Godmorgon alla.

Det ser mörkt och mulet ut och det har regnat i natt igen. Det är fyra grader ute.

Hoppas ni alla får en fin torsdag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[peter54]
2012-10-25 08:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

God Morgon Glad

Vi har klart väder och 6 minusgrader här.

Jag sitter fortfarande i rullstolen för att inte belasta stumpen med skavsår. Två månader har snart gått sedan jag fick det och jag är inne på andra vändan penicillin. Det blir nog ingen älgjakt alls i år för min del.

thenameless
2012-10-25 10:58
#65

Tråkigt för dig men älgarna pustar nog ut ..Glad

Tråkigt att inte såret läker, det är vanligt för mig på mina fötter men jag är förlamad så jag har nedsatt cirkulation.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

[peter54]
2012-10-25 11:01
#66

#65 Jag har varit diabetiker i snart 45 år och har inte heller någon vidare cirkulation perifert och inte blir den bättre av att jag måste sitta stilla.

Obestämd

Älgarna får nog motion ändå, de övriga i laget är ju ute Glad

bernil55
2012-10-25 19:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

#64 Jag älskar höstfärgerna, som nu håller på att ta slut här. Min närmaste rönn har väl typ 15 löv kvar. Tredje gången det snöar och en granne säger att då brukar snön ligga. Mårtte hon ha fel! Förvånad

Fäör övrigt funkar det ofta bra med min Storm (rullstolen) på vintern men upp på min bro tar jag mig inte. Rynkar på näsan Möjligtvis om jag kör snett men vet ej hur snett jag vågar köra… (brant ramp)

bernil55
2012-10-25 19:30
#68

Ska jag göra fotona mindre? Skäll på mig den som vet men nästa gång har jag ändå glömt (ms-hjärna…)

Maria
2012-10-25 20:29
#69

Jättefint foto. Gör inte fotona mindre. Det är bara fint när de är stora.Glad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Leffe
2012-10-31 11:58
#70

Någon har äntligen fått i gång belysningen uppe i himlen. Nu ska jag iväg och handla lite smågodis.

Sköt om er

Maria
2012-11-04 09:19
#71

Godmorgon alla från ett regnigt Göteborg. Känns som mer regel än undantag denna höstenObestämd

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
2012-11-04 11:18
#72

I Solna är det bara mulet - just nu i alla fall

[peter54]
2012-11-04 13:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#73

Hos oss är det visserligen grått och ganska fuktigt, men uppehåll och milt, så jag har varit ute hela förmiddagen, bränt ris och gjort ren musburarna med pojken.

Det är full fart på småfåglarna, mest "hemmafåglar" som bor här; talgoxar, blåmesar, pilfinkar, nötväckor och entitor. De mer exklusiva arterna har inte dykt upp ännu, de dröjer nog till snön lägger sig.

Maria
2012-11-05 05:57
#74

Godmorgon alla.

Här är mörkt med det regnar inte och det är 2 grader.

Hoppas ni får en fin måndag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

thenameless
2012-11-05 19:28
#75

Mörker ute mörker inne. Nästan så jag längtar efter snö så att det blir ljusare.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

bernil55
2012-11-06 00:37
#76

Vi diskuterade det ikväll, fördelen med snö, att det blir ljust. Idag var det dimmigt som attan här så det har varit ett riktigt mörker!

Men rullstolen och jag föredrar ändå snöfritt.

Annons:
thenameless
2012-11-06 17:22
#77

Det är nackdelen med snö(en av dem), Det blir tungt att gå för en rörelsehindrad och ännu jobbigare att ta sig fram för en rullstolsbunden.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

bernil55
2012-11-06 18:42
#78

#77 Beror på. Lössnö är det vi har svårast för, mer packad snö går jättebra med just min rulle.

thenameless
2012-11-06 22:39
#79

#78 ja det är sant packad snö är okej. Men lössnöd och snömodd är ett helvete speciellt om du har metalldrivringar.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

[peter54]
2012-11-06 23:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#80

Jag gillar inte djupsnö heller, bäst är packad snö eller åtminstone inte för djup snö om det handlar om lössnö. Jag är ju protesgångare (men just nu i rullstol pga skavsår) och det är lika jäkligt att gå i djupsnö som det är att gå i tjockt högt gräs. Då vill jag helst gå baklänges så att inte protesfötterna blir til skovlar som fastnar hela tiden.

Leffe
2012-11-07 09:39
#81

Sol och det återstår 54 dagar av år 2012

Maria
2012-11-18 09:03
#82

Så nu är det redan söndag.

Regnet det bara öser ner. Har inga större planer idag men igår fick vi klippt ner det som skulle i trädgården. Eller min man rättare sagt.Flört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

bernil55
2012-11-19 11:02
#83

Lyssnar till och från (mellan toalettbesök och annat spring) på P1 Släktband, om handikapp förr i tiden.

Och ni glömmer väl inte Livsbild!

Annons:
Maria
2012-11-23 07:42
#84

Sitter på jobbet i mörkret. Elen har gått på halva våningsplanet och det anmäldes i måndags men inget ljus i sikte.

Hoppas ni alla får en fin fredag

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gittan
2012-11-23 08:49
#85

#84 Effektivt!

Ja så är det åter fredag och julen närmar sig. Första advent väntar utanför dörren. Önskar er alla en trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Leffe
2012-11-23 11:29
#86

Här blir det en lugn stillsam fredag verkar det som.

Sköt om er

thenameless
2012-11-23 11:37
#87

Fresag redan….. vart tar dagarna vägen?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Leffe
2012-11-23 11:41
#88

Det är den stora frågan som jag inte har något bra svar på

thenameless
2012-11-23 11:44
#89

Jag sover bort mina numera, riktigt illa.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Leffe
2012-11-23 11:45
#90

Ja det var ju ett svar, som jag delvis också görSkrattande

Annons:
thenameless
2012-11-23 11:50
#91

Finns ju så mycket annat jag skulle vilja göra men jag klagar på att jag bor så långt bort ifrån allt. En bortförklaring jag vet. Men så funkar min hjärna just nu

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Leffe
2012-11-23 11:51
#92

Jag sitter och glor på teven till framåt tre på morgonen och sover sedan till 11-12 på  dagen

thenameless
2012-11-23 11:56
#93

Jag kan inte sova på nätterna heller har vänt på dygnet. jag var vaken till fyra fem och gick upp åtta.

Sen brukar jag somna några timmar vid lunch igen.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Leffe
2012-11-23 12:01
#94

Sedan när man vaknar fram på dagen har man inte mycket ork

thenameless
2012-11-23 13:43
#95

Fast du är sjuk så du kan ju skylla på det. värre för mig

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Leffe
2012-11-23 14:15
#96

Ska ju hålla rätt dygnsrytm i alla fall

Leffe
2012-11-24 11:55
#97

Sitter och tittar på skidåkning i teven och det snöar. Tittar ut genom fönstret och det regnar. Vilka kontraster, men snön är vackrare.

Sköt om er

Annons:
thenameless
2012-11-24 15:43
#98

Med tanke på hur mörkt det är ute och hur kallt det är på kvällarna så borde vi få lite snö. Nu när det snart är december borde vi få lite till jul innan det blir sommar igen. När är midvintersolståndet? vet någon?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Leffe
2012-11-25 12:29
#99

Sitter med en kopp kaffe och ser på skidåkningen på teven

DesK
2012-11-25 12:33
#100

Leffe, var finns snön?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Leffe
2012-11-25 12:36
DesK
2012-11-25 15:56
#102

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: