Annons:
Etikettövrigt
Läst 809 ggr
Maria
2012-08-09 19:02

Föll med rullstol

En äldre man dog sedan han fallit ner för en trappa på ett vårdhem där det också var en nödutgång.

Frågan är om man får sätta en grind vid nödutgångar?

Sorgligt i alla fall.

Länk

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Leffe
2012-08-09 21:26
#1

Tror de får ha grind, men den får inte vara låst. I så fall stängd på sådant sätt att man måste använda båda händer för att öppna.

Maria
2012-08-09 21:33
#2

Så kanske det är. Det låter ju rimligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

DesK
2012-08-10 18:29
#3

Jag har sett på vårdhem här att samtliga dörrar och hissar är försedda med kodlås, men då står koden på en lapp bredvid dörren.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
2012-08-10 21:12
#4

De flesta demesboenden som jag har varit på har också kodade dörrar och jag har lika svårt varje gång att hitta koden som är dold för de som har kognitiva svårigheterTungan ute

Men jag har även varit på en del boenden med fria trappor och då har det ibland funnits barngrindar men jag har aldrig funderat på hur dessa grindar öppnas.

Jag hade väl inte klarat det heller.Flört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: