Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1384 ggr
medde
7/19/12, 2:05 PM

Åkte rullstol i rulltrappan..

En kvinna i Boston USA försökte ta rulltrappan med sin elrullstol. Vilket inte slutade så bra för kvinnan. Då hon välte i rulltrappan,.. Hon verkade att klara sig från större skador om man ser på klippet, då hon kommer efter en stund gående ned för rulltrappan. Men hur kan man ens prova på att ta sin rullstol i en rulltrappa?

Länk klipp

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Maria
7/19/12, 2:10 PM
#1

Men jössesFörvånad Det var väl en ovanligt korkad idé. Att hon bara vågade?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

medde
7/19/12, 7:22 PM
#2

Ärligt trodde jag int eman skulle få se denna kvinna komma ned för rulltrappan som man fick se.. Vilken tur hon hade!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Vixxen
7/20/12, 3:06 AM
#3

Problemet är att trappräcket åker/går fortare än vad själva rulltrappan gör. Kvinnan tar tag i trappräcket som stöd och håller fast, men då åker trappräcket iväg fortare uppåt och rullstolen dras med och välter. Hade hon istället bara hållit handen löst på trappräcket och låtit det åka iväg under handen hade rullstolen aldrig vält.

Om ni förstår hur jag menar?!? Obestämd

[Beavis]
7/22/12, 11:41 PM
#4

Jag åker både upp och ner i rulltrappr med min manuella rullstol. men jag är medveten om att man inte kan ha rullbandet som stöd. för det släpper efter ibland och håller inte alltid samma takt som själva trappan.

Men jag skulle nog aldrig rekomendera någon i elrulle att ta rulltappan. den känns för stor och osmidig.

Frågan är varför hon åkte rullstol? hon såg ju ut att kunna gå riktigt bra. Nu menar jag inte att hon inte får eller måste förklara sig men jag undrar ändå. För ja hon ser ju ut att gå bättre än mig när hon går ner efteråt och jag använder sällan min ute på stan.

medde
7/23/12, 10:32 AM
#5

#4 Det måste vara en bra "snitts" att åka rullstol i rulltrappa. Blir impad av er som gör det..

Men det att hon kan gå, kan ju ligga mycket annat i varför hon sitter i rullstol. LeffeD åker ju ekrullstol, Han kan resa sig och gå i från den., Visst han tar sig fram på ett mans sätt stolt och rakt. Men hur länge håller det? Inte så värst länge, en liten liten bit.. Sedan tar hans andning och allt som hör hans sjukdom vid..Man kan nog luras lätt för man kan resa sig från rullstolen..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Beavis]
7/23/12, 2:20 PM
#6

#5 Jag har tränat väldigt mycket rullstol i mina dagar och är rätt bra på att hantera den. Men visst jag har full styrka och rörlighet i överkroppen så det hjälper ju.

Vad gäller rullrtappan så "låser" framhjulen litegrann ifrån att rulla bakåt men för att reglera när man åker så håller man i bandet och släpper efter vartefter det drar i väg eller saktar ner. Vissa rulltrappor är värre än andra.

lungsjukdomar syns inte, så det kan ju vara något hon drabbats av?

Annons:
medde
7/23/12, 2:54 PM
#7

#6 Vad kvinnan är drabbad av är något vi kan bara gissa. Men hur som helst hade hon tur som inte slog sog helt fördärvad i rulltrappan

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Beavis]
7/23/12, 3:50 PM
#8

sant

Upp till toppen
Annons: