Annons:
Etiketttillgänglighet
Läst 1268 ggr
Maria
7/10/12, 9:40 AM

Liseberg, anpassning?

Här kommer en länk om en kvinna som inte kunde åka Balder på Liseberg då det visade sig att hon var för tjock.

Detta är ju också en viss form av handikapp/rörelsehinder och jag blev väldigt tveksam när jag läste artikeln om vad jag tycker egentligen.Obestämd

Hur långt kan man gå när det kommer till anpassning? Är hennes klagomål berättigat?

Jag förstår att hon måste ha känt sig fruktansvärt ledsen.

Jag har en väninna som är väldigt kraftig och när hon var nykär så skulle hon och hennes nye vän hyra havskajaker och det visade sig att hon fick inte plats i "hålet". Det hela blev väldigt pinsamt och hon var så ledsen men vad ska man göra?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[Beavis]
7/10/12, 11:32 AM
#1

Ja jag såg den artikeln och funderade likadant. Så är det ju ibland man har begränsningar. även jag vill inte se mina men jag inser ju att det finns saker jag inte kan göra. Vissa saker kan man genomföra lite annorlunda. Men men berg och dalbanor och dylikt där de har en fastspänningsanordning med vist mått är man ju körd om man är för kort, tjock, och ibland för lång. Det är ju väldigt jobbigt att inte kunna åka det förstår jag. Men vad hade varit mst pinsamt,Att som nu bli avvisad av vakten innan hon klev på eller i själva attraktionen inse att on inte får på sig säkerhedtssutrustningen och måsta kliva av?

Svår fråga och väldigt jobbig, men kanske kan händelsen ge henne en "knuff" i rätt riktining? om hon kanaliserar ilskan rätt.

Upp till toppen
Annons: