Annons:
Etikettövrigt
Läst 751 ggr
Leffe
2012-07-05 14:41

Wimbledonmästerskapen

I den anrika tennisturneringen finns även rullstolstennis med på programmet. Ingen är med från Sverige.

På herrsidan är det tre spelare från Holland, två från England och tre från Frankrike. På damsidan kommer fem spelare från Holland, två från England och en från Belgien

Annons:
Maria
2012-07-05 17:28
#1

Oj, då det hade jag ingen aning om. Men å andra sidan sett så kan jag noll om idrott.Skäms

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

EvaG
2012-07-10 03:19
#2

Det är visst massor av rullstolstennis i Sverige.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

[Beavis]
2012-07-10 11:40
#3

Undrar varför ingen av dem är med i Wimbledon? Troligen är det väl en monetär fråga. Jag misstänker att ingen av dem får betalt för att delta och prissumman inte är i närheten av tvåbeningarnas?

medde
2012-07-10 12:10
#4

Jag visste det fanns, men ärligt var det LeffeD som berättade det.. Finns mycket fina och duktiga i Sverige, Men att våra svenskar kanske inte är med behöver inte vara en peng fråga. Utan rätt och slätt att dom inte håller måttet. Ser man så är dte ju inte många som är med ta England som endast har två män med sig osv.. Så inte alltid det negativa att det är alltid pengar som spelar in.

Att prissumman inte är det samma beror nog på många faktorer så som att bland annat att min inte får in så mycket pengar i publikintäkter som "tvåbeningarna" har ,men jag ser det enbart posetivt och att det är god väg framåt. Bara det att det finns rullstolstennis i anrika Wimbledon.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: