Annons:
Etikettpersonlig-service
Läst 2088 ggr
EvaG
2012-05-23 01:45

Strokedrabbad kvinna nekas hemtjänst

Äldre kan inte vara säkra på att få hemtjänst under semestern, trots att tidigare domar gett dem rätt. Det visar P4 Radio Stockholms granskning.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=5116497

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Annons:
Leffe
2012-05-23 11:47
#1

Det kanske är så att om hon inte varit där under påsken så kanske hon fått under semestertiden.

Ärligt talat har alla andra råd och möjlighet att åka bort jul, påsk och sommar. Oftast får vi nöja oss med ett av alternativen även utan sjukdom.

Kanske beslutet har något med det att göra, men vad säger konventionen för de mänskliga rättigheterna. Och vad är skälig levnadsnivå.

bernil55
2012-05-24 15:11
#2

Jag blir också osäker, vet ej alls vad som är normalt att kräva. Hon är ju så dålig att hon är på en institution. Åtminstone här ska man vara nästan döende innan man får en sån plats.

Men det är intressant att läsa, för jag funderar ju över min egen framtid…

Maria
2012-05-31 16:53
#3

Jag blir också lite konfunderad över situationen. Att kunna bo hemma under semestrar med hemtjänst men att behöva institutionsvård resten av tiden blir lite motsägelsefullt eller tänker jag fel nu?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

z12
2012-05-31 22:16
#4

Ska man behöva dö för att få det bra?     Kan inte de med högre lön spela lite Robinhood och hjälpa till lite mer?    Koppla ur era egon och hjälp till lite.

Maria
2012-05-31 22:27
#5

#4 Det är nog ingen som missunnar någon att få ha det bra. Min fundering var bara att det lät lite motsägelsefullt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Beavis]
2012-06-01 00:15
#6

Ja det är lite dubbla känslor där. Om hon anser dig vara så pass frisk att hon klarar sig i sommarhuset med hemhjälp, Men inte i eget boende resten av året?

Jag tycker inte man ska diskriminera rika människor heller men funderingen dyker upp i skallen "Varför har hon fritidshus med hemhjälp, När hon inte klarar sig hemma med det?"

Annons:
Upp till toppen
Annons: