Annons:
Etikettarbetsmarknaden
Läst 1603 ggr
[Beavis]
5/12/12, 12:42 PM

Jobbar för 8kr/h

I Luleå arbetar de funktionshindrade (rörelsehindrade) i nom kommunen med det absolut värsta skitgörat som normisarna inte vill. För detta belönas de med en "Flitpeng" på 8kr/h som inte höjts sedan sjuttiotalet.

Helt okej och rimligt enligt kommunledningen i denna nordliga stad. Jag brukar gnälla över min livssituation, Men mot dem har jag inget att komma. Jag har i alla fall kommit upp i 25kr/h emellanåt.

Läs mer här

Annons:
DesK
5/12/12, 12:45 PM
#1

Det är ju under all kritik! Botten! Skrikandes

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Vargöga]
5/12/12, 12:51 PM
#2

Förjävligt. Jag får "flitpeng" på 12 euro per dag. Jobbar tre dagar à 2 timmar.

[Beavis]
5/12/12, 12:58 PM
#3

Marianne Viita(S) som intervjuas i aretikeln och troligen är den som kontaktat Norrbottens-kuriren och Aftonbladet Har nu lagt in ett "medborgarförslag" om att ersättningen skall tripplas till hela 24kr/h.. Även dettacär ju ett slag i ansiktet även om det är bättre.

Luktar valfläsk för mig..

Jag tycker et är vidtigt hur myndigheter och företag utnyttjar det faktum att vi med medfödda handikapp har väldigt svårt att få anställning.

Själv har jag valt att stå utanför då jag anser det vara förnedrande och även om det sägs se bättre ut i cv'n att man gjort något har jag ännu aldrig märkt någon positiv effekt av att ha haft aktivitetsersättning eller praktikjobb.

"Ingela Lagerskog är verksamhetschef för stöd och omsorg på socialförvaltningen. Hon delar inte Marianne Viitas beskrivning av situationen."

– Det här inte ett jobb i ordets egentliga bemärkelse.

Nähä vad fan är det då? en hobbysysselsättning  kamma dej damen.

Upp till toppen
Annons: