Annons:
Etikettvardagsbestyr
Läst 1324 ggr
Joystick
5/8/12, 3:58 PM

Vardagsfunderingar och viktminskning..

Eftersom min tråd om vägen tillbak nu mer handlar om viktminskning så känndes det som att vi kan starta en ny tråd.

Så hur hanterar ni eran vikt?

Vad fungerar för er i matväg?

Motion? Träning?

Hur gör ni för att få ihop vardags livspusslet? Å då menar jag med att ORKA med att träna och ändå fungera.

Eller är det bara JAG som har svårt att få ihop livspusslet?

Som det ser ut idag så har jag nästan hittat lösningen..

Jobba 50% uppdelat på 5 timmar måndag tisdag torsdag och fredag.

Lägga mig och vila ett par timmar och oftast sova efter att jag ätit lunch.

Då finns energi till lite hushållsarbete och att vara social med sambon. Inte alla dagar jag orkar att aktivera hästarna men de får givetvis sin dagliga skötsel med allt vad det innebär.

Att åka och storhandla innebär då för oss enkel resa på 7 mil.

Så sånna dagar gör jag absolut inget mer. Hårda golv /asfalt eller när backen ute frysit ihop utan någon stötdämpande snö uppe på går inte bra ihop med mig.  Min kropp absolut avskyr häftiga väderomslag.

Att åka till sjukhuset/ortopeden innebär också 7 mils enkel resa och de dagar jag får åka med sambulansen så innebär de att jag åker hemfrån 8.30 och kommer hem  15.45.

Nu försöker jag alltså få in träning i ekvationen för att få till en viktminskning. Inte helt lätt!!

Så HUR gör ni?

Annons:
RuiXue
5/8/12, 4:04 PM
#1

Viktminskning är jättesvårt när man inte kan/orkar träna lika mycket som en person med full kroppsfunktion/inga smärtor. Själv försöker jag gå ner i vikt men det är svårt även med Nutrilette för kan långt ifrån ofta ta de där långa promenaderna eller gå till gymmet för att bränna massa kalorier. Orknivån är så låg för tillfället att jag knappt orkar ta hand om hushållet, än mindre träna! Kanske orkar mer när jag fått rullstolen, då kan i alla fall benen få vila och armarna få lite träningTungan ute Att gå med kryckorna nu påfrestar ju hela kroppen.

Jennie


bernil55
5/8/12, 7:22 PM
#2

Kan inte alls träna! Pysslet i min lägenhet tar en del energi, dock äter jag för gott och för mycket. Och med ännu större häck orkar benen ännu sämre. Jätteproblem! Gråter

Maria
5/8/12, 7:41 PM
#3

Jag jobbar också halvtid ännu och kommer förmodligen att göra det ett par månader till.

Mitt problem är att jag gått ner så mycket i vikt. (ungefär 15 kilo) Har legat inne ett par gånger för uttorkning senaste året och även tidigare.

Periodvis har jag levt på näringsdryck och knappt fått behålla den heller.

Nu när jag arbetar så tränar jag inte något aktivt. Antingen är jag ute på hembesök och travar runt eller också på mottagningen där vi har verksamhet i 5 våningar så det blir en massa spring i trappor. Spring är väl synd att säga med min snigelfart Oskyldigmen jag går i trappor i alla fall.

Jag försöker äta lagad lunch men det är lättare med en sallad.

Jag sover oftast en stund när jag kommer hem. Är fullkomligt utmattad.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Beavis]
5/9/12, 1:47 AM
#4

Jag träffade en Hälsoterapeut det funkade i början men sen blev jag mer och mer deprimerad över min situation så jag har stannat upp i viktnedgång mm

Arbetar inget men har börjat träna så smått igen och försöker öka på dosen nu när det börjar bli lite varmare ute igen.

Maria
5/9/12, 7:33 AM
#5

#4 Livet är orättvist. Jag skulle gärna ta emot några kilon av digFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Joystick
5/9/12, 12:05 PM
#6

Jag jobbar ju fram till den 17:e 25% sen så ska jag upp till 50% igen. Är 50% sjukpensionär eller vad det heter.

Annons:
Bettan
5/9/12, 12:47 PM
#7

Jag brukar springa varje dag. Hur och vad man än tränar så är det nog svårast i början innan det blir en rutin.Klarar man det så långt och lite längre så kommer det bli en pers om man hoppar över träningen en enda dag. Det blir som abstinentbesvär.

Ha en bra dag

Sport iFokus

[Beavis]
5/9/12, 10:36 PM
#8

MIn växelvajer på hojen e av så nu kan jag inte cykla något vidare tills den är fixad….

#5 Du kan få en massa om du vill? ska skaffa en sug och en massa plastpåsar du kan ju  pm:a din adress Skrattande

Tränade lite idag igen men nästan ingen kondition måste få till det på något vis

Joystick
5/14/12, 9:14 PM
#9

Nu har jag faktiskt klarat av att sitta på motionscykeln  en stund 9 dagar i rad!

-2 kg visade vågen på igår!Skrattande

[Beavis]
5/14/12, 9:18 PM
#10

grattis!

Kör hårt det är både kost och motion som gäller. Jag har tränat både igår och idag jag med. har dock inte vägt mig blir nog bara besviken. Ser fortfarande ut som tjocka buddha.

Upp till toppen
Annons: