Annons:
Etiketttillgänglighet
Läst 1675 ggr
bernil55
5/7/12, 11:12 AM

Klantigt jobb - rullstolsramp

Lite dålig reklam för min kommuns "fixare":

Rullstolsramp för hög

Jag testade själv nyligen att ta mig över en högre tröskel än normalt och blev förvånad att det inte gick. Min rullstol ser ut ungefär sådär när det gäller hjulen. Små hjul fram, stora bak. Men jag testade inte att backa, det var kö….

Annons:
Maria
5/7/12, 4:03 PM
#1

Klantigt värre.

Det borde kunna fixas lätt med någon aluminiumplatta eller liknande vid slutet av rampen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Beavis]
5/7/12, 9:19 PM
#2

Jo den borde gå att fixa relativt enkelt. frågan är ju om de gör det bara?

Inte allt för uttänkt design på den rampen. Men man får anta att de som byggde den inte har större koll på rullstolar?

RuiXue
5/8/12, 4:05 PM
#3

En liten träkil eller aluminium platta borde fixa problemet, men vad klantigt av den som byggde rampen!

Jennie


bernil55
5/8/12, 7:20 PM
#4

Det finns en ny kille som jobbar med detta, jag mistänker honom tills vidare. Flört Är nog inte svårt att fixa.

Omöjligt var det däremot att fixa uppfarten på min brosten som var för brant, trodde jag. Men felet låg inte där.  I vinter fick jag hjälp att hålla undan snön nedanför, där rullen brukade slira, och då funkade det utmärkt. Jag har en pensionerad och frisk vägverkare som granne, snacka om perfekt jobb för honom. Glad

[Beavis]
5/9/12, 1:28 AM
#5

Då fixade det ju sig?

Upp till toppen
Annons: