Annons:
Etikettövrigt
Läst 1326 ggr
Maria
4/20/12, 6:50 AM

Fritt fram för nubbe

Nu blir det tydligen fritt fram för att servera alkohol på olika boenden.

Jag trodde faktiskt att man reda fick det, beroende på vilken medicinering den enskilde har.Tyst

Länk

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Gittan
4/20/12, 12:21 PM
#1

Jag trodde också det var tillåtet tidigare.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


EvaG
4/20/12, 2:10 PM
#2

Borde ju vara en självklarhet.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

[Beavis]
4/20/12, 4:07 PM
#3

Ja det har ju varit tillåtet sen några år tillbaka. Men inte helt fritt kanske? När farmor låg på hemmet hade de några högtidsdagar där det serverades alkohol till de som ville ha. Fast det kanske inte var fritt att ha på rummen?

Maria
4/20/12, 4:12 PM
#4

Jag har ju aldrig jobbat på boende utan på geriatriska sjukvårdsavdelningar och det har varit okey att dricka beroende på vad de haft för medicinering.

Minns en man som fick besök av sin son varje fredagkväll och han hade med sig räksmörgås plus en flaska vitt vin. Sonen kunde inte dricka för han skulle köra hem men han åkte alltid när pappan var såpass berusad så det var stört omöjligt att hjälpa honom i säng.Flört

Den gamle mannen vart alldeles"vild"Skrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Beavis]
4/20/12, 4:20 PM
#5

Det finns glädjepunkter även på Geriatriska avdelningar tydligen Glad trevlig historia. Själv blev jag nedstämd av att praoa på en medicinavdelning i gymnasiet.

Maria
4/20/12, 4:23 PM
#6

Visst finns det ljusglimtar mitt i allt elände.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: