Annons:
Etikettpersonlig-service
Läst 1583 ggr
[Beavis]
4/17/12, 9:40 PM

Pojke bortglömd på korttidsboende

Fräldrarna lmnade av en 16 årig rörelsehindrad pojke på ett korttidsboende där han varit tidigare utan att få kontakt med personalen. Där han tydligen glöms bort och inte får mat på ett dygn?.

Länk till artikel

Min fråga är egentligen varför inte pojken gick ut  till personalen och frågade om mat eller liknande när ingen kom?

Nu har visserlign jag aldrig bott på något korttidsboende själv men borde man inte göra det? särskillt om man varit där tidigare???

Annons:
Maria
4/17/12, 9:45 PM
#1

Nu framgår det ju inte riktigt vad det är för handikapp pojken har men jag funderar mest på hur föräldrarna kan lämna honom utan att personalen var där.

De måste väl ändå på något sätt meddela att han har kommit?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Beavis]
4/17/12, 10:49 PM
#2

Det med, sant det framgår inte vad han har för handikapp? men det står funktionshindrad och tyvärr utgick jag automatiskt ifrån att han var rörelsehindrad.

Troligen hade jag fel i det antagandet?. Troligen är pojken autistisk eller mentalt handikappad på något annat vis?.

Vilkwt skulle förklara hans bteende bättre, men ställer ju frågor om hur föräldrarna kunde lämna av honom utan att ha haft någon som helst kontakt med skötarna mer än att ha bokat plats? vad det verkar.

Ursprungsartikel i helsingborgs dagblad

Maria
4/18/12, 6:27 AM
#3

Stackars kille. Han måste ju ha kissat på sig efter så lång tid också.

Läser man artikeln så tycker jag ändå att det största ansvaret faktiskt ligger hos föräldrarna i detta fallet.

Inte självklart att vårdarna kollat lägenheten om de inte anlänt i utsatt tid. Man tar väl för givet att man meddelar sig när man kommer kan tyckas.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Beavis]
4/18/12, 2:19 PM
#4

Ja på något vis kanske? fast kanske föräldrarna utgick ifrån att personalen skulle kolla rummet för säkerhets skull då han tydligen var inbokad?

Hur som helst tragiskt när sådant händer, men han blev ju inte skadad på något vis vad jag förstått bara lite hungrig.

Maria
4/18/12, 4:44 PM
#5

Helt klart är i alla fall att de behöver se över sina rutiner på boendet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: