Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1424 ggr
medde
2012-04-14 12:04

Bluffmakaren dömd.

Tidigare har vi skrivit om på sajten om en man som bluffade till sig stora summor pengar och fick personlig assitsans. Men bluffen avslöjades  då mannen inte var tvingad till ett liv i rullstol. Mannen seglade, åkte utomlands och hade ett aktivt fridluftsliv med mera.. Han hade en typ av dubbeliv, då han dejatde flera kvinnor från olika datingsajter, och reste även mycket utomland med dessa kvinnor, Men en av kvinnorna anmälde mannnen. Hon hade mycket bilder osv som kunde visa hans aktiva liv utanför rullstolen han skulle vara så beroende av.. Mannen har sagt att han inte ens kunde gå på toaletten själv. till och med att hans sjukdom blev värrre med åren och hans tider hade utöktas…

Nu är mannnen dömd, Jan 65 år ska bland annat återbetala till Försäkringskassan 5 828 804 kronor! samt tre år i fängelse.

Läs gärna vidare på länken nedan som leder till en artikel som har mycket intressant men tråkig läsning av en man som lurar till sig pengar på ett mycket fult sätt.

Klicka på mig så kommer du till artikeln

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Leffe
2012-04-14 14:21
Maria
2012-04-14 17:46
#2

Fy så lågt.

Det är sådant här som förstör för så många andraSkrikandes

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Beavis]
2012-04-15 10:31
#3

Det är så bedrgare fungerar tyvärr. de utnyttjar systemet och människors goda vilja.. Vet inte hur man ska göra men dessa människor kommer nog alltid att finnas.

bernil55
2012-04-15 10:57
#4
bernil55
2012-04-15 10:58
#5

Återkommer med mitt inlägg, jag fick till felande text…

bernil55
2012-04-15 10:59
#6

"Själv har 65-åringen hela tiden hävdat att han är oskyldig, att han dolt sitt handikapp när han träffat kvinnor."

Haha! Hihi! Tanken på att jag skulle kunna dölja mina handikapp är helt… absurd, trots att jag faktiskt "klarar mig själv" (Inom citationstecken eftersom jag inte gör värst mycket… Inte många skulle kalla mitt liv "liv" )

Jag hade faktiskt inte fattat att han varit handikappad en gång men det är kanske ändå en förutsättning för att få denna vansinniga ide…

Ja, fy för den lede, jag tror jag håller med om att straffet är för lågt. :-(

Annons:
[Beavis]
2012-04-15 19:00
#7

Jag är inte tvingad till ett liv i rullstol. Men skulle aldrig kunna dölja mitt handikapp för någon, troligen inte ens för en blind kvinna?

Upp till toppen
Annons: